Tuesday, May 29, 2007

Shopppingrunda

Idag har Bemi och jag först varit och hälsat på på dagiset Bemi ska börja på i augusti. Besöket gick bra och Bemi verkade imponerad av alla saker som fanns där och gjorde så klart sitt bästa för att charma dagisfröknarna *fniss*. Jag är helt säker på att han kommer att trivas alldeles utmärkt där. Fröknarna verkar gulliga och barnen på dagiset verkade harmoniska. Men, det är 3 långa sköna sommarmånader tills det är dags för dagis.

Efter lunchen åkte vi till stan för och handla för det presentkort Bemi fick när han fyllde år och det presentkort jag fick på morsdag. Bemi fick två nya bodys, en munkjacka och två solhattar. Jag hittade på första rundan ett par vita linnebyxor som jag var på jakt efter som komplement till den tunikan jag fick presentkort för att köpa. Tyvärr hittade jag inte tunikan i första KappAhl-affären så jag fick åka vidare till en annan. Efter idogt letande hittade jag den till slut. Bilder på den får ni se efter lördag gissar jag! Den ska invigas när jag ska ut på middag med mammorna från BB-maffian.

Det är så roligt att vara ute med Bemi. Han drar uppmärksamheten till sig överallt. Vi kan knappt gå i en enda affär utan att det är någon som han charmar. Han är verkligen vår lilla solstråle. (Det sa fröken Gunnel på dagis oxå *ler*)

I morgon är det jobb som gäller *suck*. När det är så här fint väder vill man helst vara hemma och ha det gött med Bemi och Roger, kanske är jag extra sugen på det nu för att det snart är dags att gå på semester. 8 dagar kvar att jobba!!!

Nu ska Roger och jag ta en kvällsfika (det blir ingen kvällsmat idag utan vi tar mackor och iskaffe istället) och sen ska busungen sova!

Solhatt nummer 1 - pappas favorit för den är lite tuffare...


Solhatt nummer 2 - den lite mer gulliga solhatten som säkert kommer charma alla pensionärer.

No comments: