Friday, June 1, 2007

Frånvarande

Om ni tycker jag att jag är en aning frånvarande just nu är det pga att mitt jobb flyttar till nya lokaler och allt är kaos där och då blir det kaos i huvudet på mig också. Jag kom tidigt till de nya lokalerna igår för att invänta flyttlasset. Det första som väntar mig är att det är hyllor uppsatta på min en avägg, väggen där mina bokhyllor ska stå. Så det blev till att fort ta ner dem så att flyttkillarna skulle kunna sätta mina bokhyllor direkt på sin rätta plats.

Sedan började jakten på mitt skrivbord. Det var sagt att jag skulle få ett av de överblivna skrivborden som redan fanns i de nya lokalerna. Men sedan visade det sig att det blivit något fel och nu står jag utan skrivbord. Skoj?! Nej! Hur sjutton ska jag kunna jobba utan skrivbord? Nu står min dator tillfälligt på ett litet, litet bord för att IT-killen skulle kunna installera min dator och leta upp mina mappar på datorn som också försvunnit i flytten *mutter*. Till slut precis innan jag skulle gå hem fixade IT-killen min dator men då hann jag ju inte göra något....

Ovanpå allt så upptäcker jag idag att det har blivit fel i beställningen av nya telefoner och det är inte beställt någon telefon till mig (och en kollega). Suck!

Det verkar inte vara min vecka....

I morgon är det i alla fall utgång med mammorna i BB-maffian och det ska bli så skoj! På söndag blir det nog en slappedag här hemma tror jag. Nästa vecka är det bara 2 arbetsdagar...gut! Och totalt fram till semestern är det 5 arbetsdagar. Tjoho!!!

1 comment:

Ivy said...

Utan bord och telefon blir det svårt att jobba, varför inte en tidig semester istället, kanske din chef skulle gå med på det?! ;-) 'håller tummarna*