Saturday, June 23, 2007

Midsommarfirande

Igår var det midsommarfirande. Vi var rädda att det skulle regna bort men när det väl var dags att fira ute på Mossängens koloniområde i Malmö sprack det upp och blev riktigt fint väder. Det blev förvisso inget dansande kring någon majstång men det får vi ta igen ett annat år (dock inte nästa eftersom vi då befinner oss i Italien när det är midsommar...).

Det var härligt att fira midsommar med många barn, totalt var där 8 barn i varierande ålder. Benjamin var yngst för kvällen. 4 små småttingar på ett år var med och givetvis tog de upp mycket uppmärksamhet men så ska det väl vara. De andra tre kan gå (de är fyra månader äldre än Bemi) och Bemi blev väldigt frustrerad att han inte kunde springa runt som de andra. Kanske kan det bli sporre nog för honom att lära sig gå själv? Men han är lite försiktig av sig när det gäller just det. Men det kommer väl.

Det var mycket god mat, gott sällskap och en mycket trevlig kväll. Trots att jag var chaufför känns det som om jag drack igår, känner mig lagom mossig i huvudet och allmänt slö. Men det beror troligen på att Bemi inte ville somna om när vi kom hem så han fick ligga i vår säng så flyttade Roger ner på soffan. Vi var hemma vid 12 men Bemi och jag somnade inte förrän efter kl 2 och sedan vaknade han strax innan 7 igen....*pust*. Det är andra natten denna veckan som jag sover uselt så inte konstigt att jag känner mig lite mör.

Idag blir det slappedag. Vi har redan sett en film, en Beck-film, kanske blir det en film till innan dagen är slut? Det blir i alla fall pizza till middag idag, vi orkar inte fundera ut något annat.

Här kommer några bilder på vår busunge. Jag har inte frågat om lov att lägga ut bilder på de andra barnen så det skippar jag, det finns ju trots allt en PUL-lag.






No comments: