Saturday, June 9, 2007

Smyckeförsäljning igen

Igår hade jag med mig mina smycken som blev över i onsdags till jobbet och la upp dem på bordet i personalrummet. Det första alla såg när de kom innanför dörren var alla smycken *ler*. Man ska inte vara dum....

Det blev mycket ååååhhh och ahhhh. Många frågor om vem som gjort smyckena och många förvånade miner när jag sa att det var jag. Själv tycker jag ju inte att det är så märkvärdigt, jag är mest förvånad att folk vill köpa mina smycken....

Men jag sålde för 700 kr i går och jag ska ta med dem nästa fredag igen för det var några som inte hade med plånboken. Och då har jag givetvis hunnit dryga ut samlingen med ännu fler halsband, armband och örhängen. Totalt denna veckan har jag tjänat ca 1600 spänn. Nice!

Jag blir alltid inspirerad när jag har sålt smycken så idag har jag gjort lite fler saker. Och jag beställde lite nya pärlor i går så det kommer att bli fler smycken denna veckan...


Några av dessa finns kvar till försäljning, än så länge....


Några av dessa finns också kvar....


Nyproducerar idag. Det turkosa armbandet är en beställning för att matcha ett halsband som en kollega köpte igår.


Örhängen


Urmysigt armband som tar grymt lång tid att göra. Det väger en del också. Gudmor Jenny har ett liknande, tillverkat av moi.



Och ett halsband som jag gissar kommer bli köpt på fredag av en på jobb. Hon beundrade ett liknande i blått men blått var ju inte hennes färg sa hon, hon har ju mest vitt. Och det snappade jag ju upp.....

Roger var nere hos farmor och hjälpte henne att klippa häcken i morse. Sen åkte han på att hjälpa hennes granne också med hans häck. Sedan åkte vi och laddade upp med mat för veckan. Resten av dagen har gått lugnt till. Bemi har varit på strålande humör. Roger har tittat lite på TV och jag satt och pärlade i köket så Bemi har krupit mellan köket och vardagsrummet och varit så nöjd.

Förresten så har tand nummer 4 och 5 spruckit igenom nu. Men de kommer inte riktigt i ordning. Tand nummer två mitt fram har inte tittat igenom tandköttet än men den kommer vilken dag som helst.

Nu har Roger tänt grillen så jag får nog gå och assistera. Ha en skön helg alla som läser....

2 comments:

Ivy said...

Suuuuperfina! Vad du är duktig! Det vita halsbandet är jätte fint, likaså armbandet i bruna toner som tog tid att tillverka - matchar de örhängen som fanns där också?!


(Nej, uff - har inte råd just nu, men jag vet vem jag ska vända mig till nästa gång jag blir smyckessugen!)

Ivy said...

Ja, jag inhandlade redan smyckessettet för några månader sen! Om jag bara hade haft hjärnan med mig och kommit ihåg dig då! Det är ett set sötvattenspärlor - det klassiska "svävande pärlor" typen.

Men jag ska minsann komma ihåg dig för spec.beställning i framtiden!