Monday, June 4, 2007

Buset lyser ur ögonen....

Ja, kolla in bilden ovan så förstår ni vad jag menar med rubriken. Roger och jag har världens goaste busunge! På bilden är han på jakt efter min kamera.

Idag har bus och jag varit inne i Malmö. Vi tog bussen in efter att han ätit lunch, eller ja, efter att jag försökt truga i honom lunch. Han är inte riktigt på äthumör men han har ju tre tänder som är på G nu så det är kanske inte så konstigt.


Här väntar vi på bussen. Bemi är utrustad med sin nya solhatt men solen lyser med sin frånvaro *fniss*.

Vi hoppade av i närheten av mitt jobb för att kolla om min nya telefon hade kommit. Tror ni att den hade det? Nä. Jag fick låna en gammal så länge men mitt headset funkar ju inte med den...Men det ska ju komma en telefon så småning om i alla fall. Värre är det med skrivbord. Jag orkade inte ens ta upp det med "flyttgeneralen" när jag var där idag för snart har jag tjatat sönder henne.... Men tjatar man inte händer det väl inget....

Bemi på mitt kontor. Spana in mitt fina "skrivbord". Ja, jag kan kolla mailen men jag kan knappast sitta och jobba med några dokument för det får inte plats några papper på bordet...

Efter att ha kollat läget gick vi ner på stan en stund. Jag skulle bland annat ha tag på nya skalpeller till mitt pyssel. Givetvis blev det kläder till Bemi på Lindex....De hade fått in en döfräck body med små korta ben. Bemi hade en sådan förra sommaren och jag tyckte den var så praktisk, sen får vi se vad pappa säger. Den har i alla fall en döskalle på sig. Om inte annat kan han ha den som pyjamas....

Efter lite fight i stan och på bussen hem somnade lille bus till slut och nu har han precis vaknat så nu är det dags för lite yoggi och sedan ska vi börja med kvällsmaten - kycklinglasagne som jag hoppas ska passa lille junior i smaken. Men först ett byte av en styck "stinky" blöja...


No comments: