Saturday, June 30, 2007

Födelsedagsbarnet är hemma igen

Så, då är första delen av födelsdagsfirandet över. Firandet fortsätter nästa helg när det är dags för fest för kompisar och släkt.

Denna första del av firandet spenderades i Kolding på Jylland i Danmark. Vi åkte i onsdags och kom hem idag. Onsdagen gick mest åt till att ta oss fram. Det regnade nästan hela vägen, stackars Roger som körde. Dessutom hade vi en något otålig Bemi i bilen som bara sov en kort stund. Men väl framme såg vi att det var väl värt mödan att ta oss dit. Hotellet var superfint och fräscht, men det ska väl ett 4-stjärnigt hotell vara?! Upp på rummet och kolla läget och sedan bar det av ner till poolen....

Bemi som aldrig badat i stor pool innan verkade gilla det.

Här busar han med gudmor Jenny.


Och här myser Bemi med sin mamma.

Sedan var det dags att mumma sig och byta om till middagen. 3-rätters ingick i priset. Så det var räkor i vitlök till förrätt, sedan kalvmedaljong med supergoda bakade nypotatis till huvudrätt och sedan varm chokladmuffins med glass till efterrätt. Mums!

Sedan en liten drink på vårt rum tillsammans med Jenny och Andreas när Bemi somnat.

Födelsedagen började lugnt med god frukost (jag ääääälskar hotellfrukost). Sedan åkte vi till ett shoppingcenter och spenderade lite pengar. Jag hittade en ny tunika (mitt nya favvoplagg), fick köpt mina älskade Nic-nocs (jordnötter som jag inte kan hitta här hemma).

På eftermiddagen överraskade Roger mig med en jättefin och mumsig tårta. Så det blev lite eftermiddagsfika, paketutdelning och mys. Jag fick ett jättefint halsband av Roger i form av ett hjärta med ett mindre hjärta på (jag tolkar det som de två hjärtana i mitt liv, Roger och Benjamin), pengar av pappa och Gunilla och presentkort på Ticket av Jenny och Andreas (vi hoppas ju kunna åka utomlands till jul så jag sparar till det).

Den smaskiga tårtan

Födelsdagsbarnet själv med halsbandet på.

Sedan blev det bad i poolen igen och lite bubbelbad blev det också. Och sedan mumma sig och 3-rätters igen.

I fredags åkte vi "ungdomar" till Flensburg, Tyskland för att inhandla lite starkvaror. Det var 45 minuters resväg dit. Under tiden passade morfar Benjamin och jag tror att de hade en riktigt trevlig förmiddag/eftermiddag tillsammans. Nyttigt att de fick lite egentid. På vägen hem från Tyskland köpte vi med oss kaka och smörrebröd så det blev fika på vårt rum när vi kom hem.

Sedan samma procedur som dagarna innan med bad, middag och sedan en kvällsdrink på rummet.

Idag var det dags för hemfärd. Men först åkte Roger och Andreas ner i Kolding by och köpte smörrebröd till fika på vägen hem.

Nu är vi hemma i alla fall. Lite trött är man allt så det blir nog till att nanna kudden tidigt i kväll. Nu gäller det att ladda batterierna inför nästa helgs fest. Och det är ju en del att förbereda tills dess även om lite är klart.

Måste bara göra ett litet tillägg: Roger och jag har världens underbaraste son. Han har, förutom en lite dålig kväll igår, varit en ängel att ha med på semestern. Han har varit så snäll, sovit så fint i vår säng, ätit så bra, charmat alla som han har kunnat charma och varit den clown han är. Det är en fröjd att ha honom med bland folk när han är så underbar som han är. Mammas älskade lilla pojke!

Här kommer lite fler bilder från vår lilla tripp.


Kärlek på hög nivå

Fina lilla familjen på mammas födelsedag


Min underbara son spexar, något han gjort hela resan och charmat allt från servitörer till personer på köpcentrat.


Lite allvarlig kan han vara också.


No comments: