Wednesday, June 6, 2007

Klågerupsdagen och loppis

Idag har hela familjen varit ledig tillsammans och firat Sveriges nationaldag. I fjor på denna dag låg vi på sjukhuset med Bemi och det blev inte mycket firat. Idag däremot har vi firat med att vara på Klågerupsdagen och sälja smycken och lite av Bemis gamla kläder.
Vi försökte styla Bemi med keps men den åkte bara av hela tiden...


Smycken á la Mamma Muh. Där var en del att välja bland...


Pappa Puh försöker få rätt på Bemis parasoll, det är inte det lättaste när man är lite smått bakfull...(Roger var ute och åt tillsammans med jobbet igår och kom hem kl 1 i natt....)

Själva säljandet gick väl så där. Jag hade faktiskt förväntat mig att det skulle gå bättre än så här men alla pengar är välkomna. 940 kr i vinst blev det och de 40 kr åker i Bemis spargris eftersom han har varit så duktig idag. Men jag tror nog att Roger får ta med sig smyckena till jobb en runda så att jag kan få in lite mer pengar....*ler*. Jag har ju mina trogna kunder där.

På Klågerupsdagen hade de knatteknatet och vi "lurade" farfar Arne att springa det med Bemi (så slapp Roger). Farfar hade ändå tittat förbi så han ställde upp som "chaufför" till Bemi. Bemi hade inte sovit på hela förmiddagen så vi hoppades att han skulle bli trött av knatteknatet....


Bemi och farfar värmer upp till sång av Mojje. Bemi spanar nog mest in de andra barnen dock....


När farfar kom i mål hängde Bemi framåt, sovandes. Han somnade efter halva loppet *YES!*.

Nu blir det en lugn kväll med lite grillat och jag gissar att Roger ska se fotbollen. Det ska nog inte jag.....

1 comment:

Ivy said...

Jag har ju totalt glömt bort att du tillverkar smycken också! Ta fler bilder å visa!