Monday, June 11, 2007

Varför lär man sig inte?

I onsdags när vi var på Klågerupsdagen var jag så noga med att fixa solkräm till Bemi och smörja in honom. Men tror ni att jag smorde mig själv? Nä. "Det var ju molnigt på morgonen...." Resultatet blev ju att jag brände mig på båda axlarna men värst på den vänstra. Och det är ju inte första gången. Det är samma sak varje år. Bränner mig av solens första starka strålar. Varför lär man sig inte sin läxa att alltid smörja in sig med solskyddsfaktor?

Nu verkar det dock som om det tog ganska allvarligt denna gången på vänster axel. Jag har inte kunnat ligga på den sidan och jag har haft svårt att natta Benjamin eftersom det är hans "sovaxel", den han gärna vill luta sig mot. Nu har jag börjat fjälla idag och fått vätskeblåsor. Jag kan ju nte låta bli att pilla på dem som alltid (och Benjamin försökte hjälpa mig när han satt här bredvid *gulle*). Men huden under ser allt annat än fin ut *hjälp*. Hoppas det blir bättre....

Nu har jag smort mig med Bemis kräm, solskyddsfaktor 30 *ler*. Och så har vi varit ute och fyllt upp hans pool och låter den stå och bli varm i solen. Förhoppningsvis lagom tills i eftermiddag så att mor och son kan ta sig ett svalkande dopp i skydd av parasollet. Hoppas inte Bemi har ärvt min känsliga "liljevita" hud, för det är ett helsike att vara så blek.

1 comment:

Ivy said...

Ja, bara de följer sin kurva och mår bra så ska man inte oroa sig. Men man kan ju inte låta bli ändå... :-)

Usch för solbränna (den dåliga sorten) - svider och gör ont säkert! Du får lära Bemi blåsa på dig!

Jätte söta bilder på badpojken, vi har bara testat med Louisa badbalja hehe... och hon är alldeles för avklädd för bloggbilder iom att vi har en öppenblogg.

Ja, vad gäller den där flyttstädningen, får se om vi orkar tjafsa med dem eller inte. Andreas tog iaf bilder på fläkten, bakom spisen, spindelnäten... synd att han hann göra rent i 2h ugn/spis innan vi kom ihåg att ta bilder.