Wednesday, May 16, 2007

Måste bara visa bilderna...

Ja, jag måste bara visa bilderna som Tobbe tog igår. Tobbe är alltså pappan till ett av barnen som Bemi och jag träffar. Se mer om det i förra inlägget.

Jag har suttit och tittat på bilderna om och om igen och blir så glad när jag ser dem. Dels är där bilder där jag inte ser ut som ... ja, för jäklig kanske jag ska säga. Jag gillar ju inte att vara med på bild, är hellre bakom kameran än framför. Och så är bilderna så bra i djup, färg och komposition. Jag hoppas det är ok med Tobbe att jag visar dessa superbra bilder?!





Klockan är inte mer än 8 på morgonen och Bemi och jag har redan varit "i luven". Mr B vaknade nog på fel sida idag för han har haft sådana raseriutbrott redan. Ett när jag torkade honom runt munnen efter gröten i morse. Jag har aldrig sett honom så arg. Hela han spändes i en båge och ilskan lös ur ögonen på honom. Ok att han inte gillar att bli torkad runt munnen men han brukar inte bli så arg.

Nu sitter jag med honom i knät, hal som en ål är han men trött. Han vaknade kl 6....Hoppas han kan sova lite snart och bli på bättre humör annars blir detta en lång dag.
-----------------------------------
Pyssla är farligt. I alla fall om man använder sig av skalpeller....Det är ett under att jag inte skadat mig tidigare på skalpellen, jag har ju ändå sysslat med detta i fyra år nu. Men idag var olyckan framme. Jag passade på att pyssla nu när Bemi sover. Och satt väl i andra tankar när jag skulle skära av en bit papper och skar mig i vänster pekfinger, längst med nageln....Det blödde rätt rejält och ni som känner mig vet ju vad jag tycker om blod.

Fort som attan ner och fram med specialplåstret som Arne har fixat till oss, sånt som inte fastnar i såret och som inte innehåller klister. Virade det runt och nu verkar jag ha fått stopp på blodflödet i alla fall. Ont gör det....

Klant!!!! Tur att Bemi sover i alla fall så att jag kan ömka mig lite innan han vaknar *ler*. Nä, allvarligt så var det tur att han sov när det hände. Hade nog inte kunnat hålla koll på honom plus koncentrera mig på att inte svimma.

Och nu har jag svårt för att pyssla pga detta....*mutter*....

No comments: