Sunday, May 13, 2007

Roger har blivit med blogg

Ja, det smittar av sig, det här bloggandet. Nu har även Roger skaffat blogg. Ni som är nyfikna hittar den på: funhagen.blogspot.com

Även en kompis till oss och hans sambo har blivit med blogg men den bloggen handlar om något mycket speciellt - de ska bli föräldrar. Nyfikna? Adressen dit är: putteplutt.blogspot.com

Så, då har jag gjort lite reklam. Idag har vi en lugn dag. Sådana behövs de också. Vi hade en trevlig kväll i sällskap med goda vänner igår och då blir det alltid lite sent och man blir lite slö dagen efter. Man är ju inte så ung längre....

Bemi och jag tog en promenad för en stund sedan för att köpa glass till Roger och mig. Bemi älskar verkligen att åka vagn numera. Han satt som en sol hela vägen till Preem och hem igen. Så roligt att vara ute och gå med honom när han är så go och glad. Nu ligger han dock och nannar en stund och jag ska strax ner till Roger (som tittar på hockey) och mumsa på den där glassen (ja, jag är fortfarande barnsligt förtjust i glass fast jag inte är gravid längre....).

I morgon är det jobb som gäller. Roger och jag har bytat denna veckan så jag jobbar måndag istället för onsdag. Sen har jag tagit semester på fredag så jag är ledig från tisdag denna veckan till onsdag nästa vecka...gut!

På tisdag ska Bemi och jag till Stadsparken i Lund för lite pick-nick med BB-maffian. Det är lite firande av barnen som ju nu inom loppet av några veckor alla fyller 1 år.

Här kommer lite bilder på Bemi från igår.

Så här hittade jag honom när jag hörde att han vaknat.
Han hade ett allvarligt snack med Björnen. Kanske påminde han
Björnen att man inte har keps inomhus?

Titt-ut! Vad finns där nere på golvet?

Hej allihopa! Ser ni min tredje tand i överkäken?
Den är riktigt på G nu och man ser (och känner den) ordentligt nu!

2 comments:

Ivy said...

Härliga, härliga bilder! Men min favorit är fortfarande headerbilden. Så underbart fint foto på er två!!!

Hanna och Bemi said...

Tackar! Jag älskar också headerbilden. Den blev väldigt bra faktiskt. Ser nästan ut som en studiobild tycker jag.