Friday, May 4, 2007

Flytt till Malmö

Ja, som några av er vet så ska mitt kontor flytta till Malmö. Enligt ursprungsplanerna ska jag egentligen sitta i Malmö just nu i skrivande stund men nej, jag sitter fortfarande i Lund. Förseningar, inget ovanligt med det. Det svåra i vårt fall har varit att få besked om datum, det har inte getts något datum alls, det har flyttats m.m.

Men nu! Nu verkar det vara klart - den 4 juni ska vi vara på plats! Det betyder att flytten går på fredagen innan, 1 juni.

För min del kommer det bara att bli positivt. Jag kommer kunna ta bussen till jobbet varje dag istället för att köra bil. Sparar mycket bensin och pengar på det. Det betyder också att Roger kan ha bilen de dagar han är pappaledig och även i framtiden på alla lov. Han blir inte lika låst längre.

Det blir en flytt till nyrenoverade lokaler, alla kommer sitta i nya rum, bättre organiserat mellan de olika teamen och inte lika utspritt som idag. Vi kommer få ett personalrum som vi kan sitta och fika och luncha i. Vi får roligare utsikt (här sitter jag och tittar på en tråkig parkering...), mitt kontor blir förhoppningsvis varmare än det jag har här (något fel med att jag sitter mellan två värmesystem därav den konstanta förkylningen...), nära till en massa lunchställen, nära till Pildammarna (rakt över vägen).

Det känns dock som om jag är en av väldigt få som ser positivt på flytten. De flesta är negativt inställda till det hela. Men inte jag *kvittrar som en fågel*......Måste se det positiva i det hela ju!

Äntligen fredag igen! Ska bli skönt att vara ledig lite nu. I morgon är det konfirmation av Rogers systerson. På söndag är det inget inplanerat så det blir väl att fixa lite hemma, handla mat och lite sånt. Måndag och tisdag har Bemi och jag inget inplanerat heller. Jag tänkte hinna baka lite till hans födelsedag. Skönt att ha det förberett. Det blir väl lite toscarutor och något småbröd, kanske chokladmuffins också. Jag hoppas också att vädergudarna ändrar sin prognos så att det blir fint väder måndag och tisdag så att vi kan ut och gå lite med vagnen.

Dags och jobba lite innan det är morgonfika.

No comments: