Tuesday, May 1, 2007

Ditt och datt

Ja, så har Valborg passerat och vi är inne i maj månad. Benjamins månad. Snart dags för födelsedagskalas här....

Benjamin fortsätter att härja här hemma. Han är överallt och kryper, pillar på allt och är allmänt nyfiken på allt i sin omgivning. Han kan om än lite klumpigt nu sätta sig ner själv när han rest sig upp. Innan blev det ack och ve-jämmer när han ställt sig upp och inte kom ner på golvet igen. Reser sig upp mot allt gör han mest hela tiden nu när han fått in tekniken. Han gör många fler och mer nyanserade ljud, nästan något nytt varje dag.

I tisdags var Bemi och jag ute i Skrylle och gick med BB-maffian. Vi hade tur med vädret och hade en underbar dag i skogen. Alltid lika skoj att träffa mammorna och deras barn. Ja, barn får man väl kalla våra små nu då de nu strax lämnar bebistiden bakom sig och fyller 1 år.

I lördags var vi hos kusin Anton och firade hans födelsedag. Tyvärr fastnade inte födelsedagsgrisen på någon bild men hans syster och pappa finns på bild här nedan.

Igår på Valborg var vi i Vellinge hos gudmor Jenny och Andreas. Vi hade en lugn Valborg med god mat, snack och lite TP-spel. Ack och ve, pojkarna vann. Nu står det 1-1.....Revansch den 12 maj?!

Idag har vi en slappedag. Det behövs det också. Då har jag ju tex tid att uppdatera bloggen :o). Här kommer lite bilder:

Jag ska ta dig morbror!
Bemi har rest sig upp mot morbror Henke för att undersöka hans kamera....


Moster Linda kom ihåg att Anton och Emma gillade vispar,
Bemi vispade till det mesta som kom i hans väg...


Kusin Emma håller ett vakande öga på Bemi...


Så här gillar Bemi att sysselsättas just nu....gå, gå, gå.....
Här gå-träning med mamma.


Rumpskuttaren Benjamin Persson!


Lille glad-skit!


Notera de två risgrynen som nu nästan är helt uppe!


Jag busar lite, säger Bemi!

2 comments:

Ivy said...

:-) Tack för inbjudan! Snygg stjärnbody på prinsen, prinsessan har den röda :-D

Men tycker du inte att de blektes väldigt snabbt? Den första fick jag gå tillbaka och byta, den andra är lite bättre m fortfarande inte glad att stjärnorna redan är urblekta.

kram, Ivy

Hanna och Bemi said...

De har fått kritik för det här i Sverige. Jag har läst på flera forum och pratat med en anställd (som jag "käner"), de hade visst problem med den produkten. Vår blektes efter en tvätt tyvärr.

Men jag älskar bodyn och använder den fast den är blekt. Eftersom de visst hr problem med större delen av leveransen tyckte jag inte det var lönt att byta.

Ang inbjudan, jag har skrivit ett inlägg om varför jag har gjort så här nu...

Kram