Tuesday, April 17, 2007

Ännu en hemmadag

Ja, så har snart ännu en hemmadag med Bemi förflutit. Förmiddagen försvann i ett dis av illamående, yrsel, kallsvettning och huvudvärk. Det tog ett tag innan jag kom på varför jag mådde så konstigt. Min hosta är tillbaka och jag låg och hostade hela natten. Kl 3 fick jag nog och gick ner och tog min "natt-hostmedicin", den starka cocillana. Den brukar jag ta innan jag lägger mig så jag brukar inte märka av några bieffekter av den. Men nu på förmiddagen slog det mig, den innehåller morfin. Så när jag vaknade kl 6 i morse verkade den ju fortfarande och så som jag mådde i förmiddags mådde jag efter kejsarsnittet med Benjamin. Då var det just morfinet som gjorde att jag mådde så dåligt första dagen.

Men nu har effekterna av hostmedicinen gett med sig och jag är en läxa rikare. Inte ta den medicinen mitt i natten, enbart innan jag går och lägger mig. *puh*

Eftersom jag mått lite kymigt idag och Bemi har varit sitt vanliga klåfingriga jag har vi inte gjort så mycket idag. Vi har mest varit inne. Vi gick dock ut en sväng och gungade lite och tittade på blommor. Här kommer lite bilder.....


1 comment:

Ivy said...

Vilka vackra bilder på tar på er lilleman!

Han börjar bli ett barn nu, inte så mkt bebis i ansiktet, utan en pojke-pojke som snart nog busar än mer med er! :-o :-)

Jo, Andreas tål inte morfin särskilt bra heller - han få migränliknande huvudvärk, kallsvettas och mår dåligt också.

kram Ivy