Monday, April 2, 2007

Mys utomhus

Idag har vi varit på träff med BB-maffian igen och idag var alla mammor och barn med! Vi bestämde oss för att njuta av det fina vädret och satt ute och fikade istället för inomhus och barnen satt på en filt på marken och lekte en stund. Benjamin och den andre lille killen kan ju numera krypa, det kan inte tjejerna ännu. Medan de andre buskillen gav sig av på små upptäcksfärder stannade dock Bemi snällt kvar på filten. Så modig är han ännu inte så han kryper för långt bort på okänd mark.

Som vanligt gick tiden jättefort och vi hade snackat bort några timmar. Vi bokade in en tjejkväll i början på juni då vi ska gå ut och äta en bit mat bara vi tjejer utan barn och sedan fortsätta till en karaoke-bar i Lund. Vi tyckte att vi behövde det! Det ser jag fram emot! Här nedan finns lite bilder från idag.
Lutar mig bekvämt mot backen....

Undersöker parasollet!


Gullunge med bus i blicken!


Jag var ju hos doktorn i fredags och visst var det bihålsinflammation. *blä* Typiskt! Så nu är det dunderkur penicillin i 10 dagar. Nåja, bara jag blir frisk någongång.

I morgon är både jag och Roger lediga. Får väl se vad vi gör då. Roger pratade om att vi skulle till IKEA, vi behöver lite saker där. Men sen så vill han nog bli klar med trappan på baksidan, ett projekt han påbörjade i helgen.

Sedan jobbar jag onsdag och torsdag och sedan är jag ledig 5 underbara dagar! Gut! På torsdag ska Bemi förresten till BVC igen. Då får vi se om han växt som han ska och ökat i vikt. Enligt vår våg här hemma ska han nu väga 8,3 kilo ungefär. Vi får väl se om det stämmer.....

Nu ska jag gå ner och softa lite i soffan. Man blir ju trött av att vara ute i 4 timmar och sitta och snacka om viktiga saker! *fniss*

No comments: