Friday, March 30, 2007

2 tänder

Ja, så har de första 2 tänderna dykt upp i munnen på Bemi. Bemi hade feber förra torsdagen och dagen efter fick se orsaken, 2 små riskorn i nederkäken har tittat fram. Nu gör det gaaaanska ont när han bits. Så ett tips för alla som träffar Bemi, var vaksamma för han bits gärna och nu lämnar han små märken efter sig.....

I söndags var jag, Linda och Elisabeth på scrapbookingmässa. *dreggel* Ja, där var mycket fint och jag skulle säkert kunnat handla mer. Roger har lärt sig att inte fråga hur mycket jag handlar för utan frågar bara om det blev dyrt *fniss*. Efter mässor får jag alltid så mycket inspiration och nu sitter jag och pysslar varje kväll en stund. Just nu håller jag på med ett album om "Kärleken i mitt liv" och har många planer på fler specifika album.

Tråkigt besked
I söndags inträffade något som påverkade mig ganska mycket. En bekant inom hockeyvärlden, Sten, dog, 67 år gammal av en inre blödning. Han var en fantastisk person, en riktig liten clown som skojade med alla, fick alla på gott humör och ett hängivet Redhawksfan. Malmö Isstadion kommer aldrig bli den samma. Ikväll ska de hedra honom med en tyst minut, spelarna ska bära sorgeband och de kommer finnas en kondoleansbok, tända ljus och ett foto av Sten. Mina tankar går även till Stens fru och barn med familjer. Jag vet ju tyvärr lite vad hans barn går igenom.....

När någon i min omgivning dör påverkas jag lite extra. Alla tankar väcks till liv, tankar på vad som hände för 11 år sedan. Jag känner mig extra sårbar och har nära till tårar. Mamma finns med mig varje dag men oftast i en mer positiv mening. När någon dör tänker jag på just mammas död, på hur orättvist det är och på hur mycket jag saknar henne. Och det gör ont!

Sjuk igen och ny chef
Om 2 timmar ska jag till doktorn. Är förkyld igen, har en grym hosta, ont när jag andas och har ont i huvudet. Jag misstänker bihålsinflammation. Varje gång jag ska lyfta upp Bemi från golvet känns det som om huvudet ska explodera. Suck! Så, jag gick hem från jobbet igår middag. Jag gick egentligen bara dit för att vi skulle intervjua min framtida chef. Jag har ju varit utan chef sedan 1 februari så det är på tiden att det kommer en ny nu. Det är inte var dag man får vara med och intervjua sin blivande chef så det gäller att passa på även om det kändes lite konstigt...

För en liten stund sedan tog Bemi sina första riktiga kryptag framåt!! Han har kunnat krypa bakåt ett tag men det är ju lättare men nu har han tydligen knäckt koden hur man gör för att komma framåt! Duktig kille!!!

Solsken inne och ute
Vädret ute är underbart. Inte precis nu man vill vara sjuk och inte orka gå ut. Jag vill ut och promenera med vagnen och njuta av solen. Jag får njuta av min lille solstråle här inne istället. Bemi är en riktig liten sol. Han är så go och glad, strålar i kapp med solen och verkar så nöjd med tillvaron. Visst är han fortfarande otroligt mammig men vi har kommit på att det går bra för honom att sitta på golvet nu även om kvällarna och leka om han får sitta precis nedanför mig, så att han har koll på mig gissar jag.

Visst är jag lite sorgsen just nu pga det som jag skrev ovan, tankar som surrar. Men samtidigt är jag så lycklig. Jag har världens finaste familj - en underbar liten son och en helt fantastisk sambo som jag älskar över allt annat. En sambo som stöttar mig, älskar mig och gör allt för mig (utom att gifta sig med mig *ler*). Luv u!

Avslutningsvis 2 underbar bilder på busungen!





No comments: