Thursday, March 15, 2007

Magsjuka

Magsjuka härjar hos Persson-Funhagen men det är bara vi Persson som blivit sjuka.....Benjamin har varit kass i magen sedan i söndags och jag sedan natten till tisdags. Blä, säger jag bara. Det märks att det var några år sedan jag hade det för jag har lyckats fötränga hur hemskt det är....
Men vi är på bättringsvägen nu. Benjamin har varit bra hela dagen. Men vi tar en lugn dag i morgon så är vi fit for fight på lördag igen hoppas vi......

Som vanligt har jag en mycke bångstyrig pojke här. Varje kväll är han en pain in the.....Jag fattar inte det. Jag får inte göra någonting, jag får inte läsa, jag får inte titta på TV, jag får inte sitta vid datorn, jag får knappt äta *gaaaaaah*. Det är något frustrerande. Han ska mestadels vara hos mig, han kan skrika sig blå i Rogers famn för att sedan bli tyst när han kommer till mig. Det går bra så länge han inte har sett att jag har försvunnit ut från rummet men hör han min röst så är det kört.....Är det detta de kallar mammigt beteende?!


Nu ska jag ta min sura Benjamin och se om jag kan avleda hans sura humör en kvart eller två.....

No comments: