Monday, March 19, 2007

BB-maffian minus en

Idag har Benjamin och jag haft BB-maffian här på besök. Fast en mamma kunde inte komma, hennes lille kille hade feber. Men vi andra tre träffades, fikade, snackade och gick en promenad med barnvagnarna.

Vi 4 mammor delar ju något speciellt. Vi låg inne samtidigt på sjukhuset och för samma sjukdom. Jag är så otroligt glad att vi fortsätter träffas och trivs så bra i deras sällskap. Vi har alltid så mycket att snacka om....

Nu planerar vi för hur vi ska fira våra småttingars första födelsedag. Just nu är förslaget en picnic. Eftersom barnen fyller år med 2 veckors mellanrum blir det ju så tätt med kalas ändå så det är bättre att hitta på något tillsammans för att fira alla på en gång.

Här kommer två bilder på Bemi från idag. Jag har klippt bort den ena lilltjejen, jag har inte frågat än om det är ok att lägfa ut bilder på de andra barnen i min blogg. Får göra det nästa gång. Här satt i alla fall Benjamin och den ena tjejen och lekte på lapptäcket i köket. De är så söta när de sitter och leker och tittar på varandra.

Benjamin är rolig. Den ena tjejen tog lite hårt i hans huva på tröjan, drog till, så jag flyttade på honom. Då blev han ledsen, precis som Mamma, varför flyttar du mig längre bort från mina kompisar? Vi lekte bara.....


2 comments:

Anonymous said...

bebisar är sannerligen söta. jag & mica var på dop förrförra helgen. micas barndomsvän fick en liten pojke i slutet av förra året. jättesöt var han och det var ett fint dop ute i stävie. hoppas allt är bra med eran lilla familj

/tobbe

Hanna och Bemi said...

Ja, visst är bebisar söta! Mycket jobb med dem bara....
Allt är bra med oss. Hur är det med er?

/Hanna