Saturday, March 17, 2007

Shoppingrunda

Det blev lite ändrade planer för dagen så idag har Bemi och jag varit och handlat en maaaaasssssa kläder till honom. Han har ju växt så mycket på sistone så alla kläder är för korta för honom. Vi hade tex inte en enda pyjamas i storlek 74 hemma och byxor var det ont om det också. Slutresultatet blev:

  • 5 par byxor
  • 3 pyjamasar
  • 1 body (fast han egentligen har bodies men denna var så tuff...)
  • 3 par strumpor
  • 1 par mockasiner med döskallar på

Jag hade säkert kunnat handla mer men jag får spara lite shopping till annat tillfälle *ler*. Allt som allt kostade det 509 kr för allt det! Men så utnyttjade jag diverse rabatter och bland annat min årsbonus på H&M som jag egentligen tänkt köpa kläder till mig själv för.....Men jag hittar ju aldrig kläder till mig själv. Det är så mycket enklare och roligare att handla till Benjamin.

Pappa Puh är på hockey i Ängelholm just nu. Redhawks möter ärkefienden Rögle. Håller tummarna att Malmö vinner. Malmö leder i alla fall med 3-1 just nu.

Förhoppningsvis sover Bemi när Roger kommer hem. Det är i alla fall kring den tiden han brukar sova. Jag ska göra lite goda mackor till oss till kvällsmat, bland annat räkmacka och så har jag handlat hem lite goda ostar, brie, chevre, ädelost och så har jag lagt in en flaska vin i kylen. Lite lördasgmys!

Nu har jag en gnällig liten pojke här bakom. Lika bra att ta honom. Gnäll var förresten ett understatement, han gallskriker, dvs är mammig.....




No comments: