Tuesday, May 15, 2007

Trevlig dag i trevligt sällskap

Ledig dag idag. Det blev en kort arbetsvecka för mig. Jag jobbade bara igår och är nu ledig fram till nästa onsdag. Så gott det är!

Idag var det meningen att vi skulle träffa BB-maffian i stadsparken i Lund men vi ändrade planerna när vädret såg lite ostadigt ut. Så det blev en tur till Flyinge för mig och Bemi där en av mammorna bor. Det viktigaste var att vi träffades så här strax innan våra små fyller ett år. Nästa gång vi ska ses är ju utan barn, då ska vi mammor ut och äta tillsammans en kväll och se om vi kanske kan snacka lite annat än barn, tror ni det tjejer?! *ler*

Eftersom jag alltid har min kamera med är det oftast jag som tar flest bilder när vi träffas så jag hade som en liten, liten födelsedagspresent (fast vi inte skulle ge varandras barn presenter) gjort vars ett minialbum från året som gått. Tjejerna blev rörda och glada och ännu gladare blev jag av deras reaktioner. Det är alltid skoj att något man gjort uppskattas.

Pappan till den lilla flickan vi var hemma hos idag kom hem och han är en duktig hobby(?)fotograf. Han har en EOS 400D, tror jag det är. Han tog lite bilder på barnen och vad kan jag säga? Mitt ha-begär väcktes. Jag har innan sagt att jag är så nöjd med min kamera, min Konica Minolta Z5. Men, nja. Det går ju inte att sticka udner stol med att det blir en helt annan skärpa med en systemkamera, där man kan mixtra mer med filter och saker. Grejen är ju den att jag ju har objektiv till min vanliga, icke digitala systemkamera som jag skulle kunna utnyttja igen om jag skaffade en systemdigitalare. Tyvärr är det inte lönt att önska sig en sådan när jag fyller år, de kostar på tok för mycket för att jag ska kunna få en sådan i present ens om de lägger ihop. Jag får väl önska mig trisslotter kanske.....

Hur som helst. Som vanligt när jag har träffat BB-maffian känner jag mig på så gott humör. Jag får energi av att träffa dem, förmodligen för att vi delar en så speciell upplevelse som vi gör. Att vänta barn och få barn är det bästa som hänt mig och dessa tre tjejer är en stor del av att slutet på min graviditet, trots sjukhusvistelse, blev ett ljust minne. Tack tjejer!!

I morgon hoppas jag på bättre väder så att Bemi och jag kan gå en promenad. Vi ska gå och ta en titt på hans blivande dagis!! Vi har idag fått besked om att han kom in på det dagis vi hade som första val!! Tjoho! Så i augusti blir Bemi ett dagisbarn.

Nu ska jag gå ner och fika lite med Roger och läsa lite i min bok. Jag läser just nu Klockan 10,31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin. Har ni inte läst den så uppmanar jag er att göra det! Man blir så berörd av hans ord och det han varit med om. Jag lämnar er dock med några bilder på min älskade bebis som varit så otroligt snäll och duktigt idag, mamma älskar dig gubben!!
Att stå upp mot allt är så himla skoj!
Mammas mappvagn använder jag som gåvagn....


Rån är supergott!


Min fundersamma älskling!
Kan vara att han kollar in något av barnen också....

1 comment:

Unknown said...

Hej Hanna o Benjamin!!! Måste bara skriva och TACKA för minialbumet, så roligt att få en sån personlig present som jag vet att du har lagt tid och omtanke på. Jag har redan visat albumet för Mannes ena moster o hennes dotter, de blev imponerade o Manne oxå, han pikade om Filips foton. Nu sover min lille prins så gott i sängen ovetandes om att det är "sista natten" i vår säng, imorgonkväll gäller spjälsängen, håll tummarna att vi ej behöver "kriga" =). Härlig avslutning på denna trevliga dag: Malmö FF vann över Helsingborg! TACK ännu en gång och ha nu en skön ledighet. Många kramar från ena maffianmamman med sonen, Filip.