Sunday, May 6, 2007

Febrig Bemi

Igår var det konfirmation av Rogers mellansysterson, Tobbe. Han har blivit stora killen, 15 bast. När jag träffade Roger var han bara 6 år. Tiden går fort. De var så duktiga i kyrkan så och Tobbe gjorde inte en "Danne". Haha!

Danne är hans 5 år äldre storebror. När Danne konfirmerades ville hela släkten sjunka genom bänkraderna. Jag kommer inte precis ihåg vad det var han sa men han fick en fråga av prästen vad som hade varit bäst med konfirmationsläsningen och i princip svarade han att allt varit bull.....Haha! Ärlighet varar längst!

Bemi var också duktig i kyrkan men så hade ju mamma laddat handväskan med riskakor (nya favvon). Så jag satt och försedde honom med det hela tiden. Bra att vara förberedd. Som vanligt var Bemi sitt vanliga sociala, trevliga jag sedan på festen. Han är alltid så himla duktig och snäll när vi är borta, skönt! Han somnade i min famn när han åt välling och sov sedan gott i sin vagn där ute trots alla gästers snacka och glada tillrop. Duktig gosse.

Sedan har han förvisso inte varit en duktig pojke i natt, tycker hans föräldrar men nu vet vi varför. Han vaknade första gången 23.30. Då var jag så mossig i huvudet efter att ha sovit en timme så jag orkade inte sitta vid hans säng och söva om honom så jag tog med honom direkt till vår säng och ja, han somnade väl vid 1 igen. Han var helt otröstlig och det verkade som om han hade ont någonstans. Roger fick till slut ta honom, annars brukar det funka bäst hos mig men inte i natt. Han var kanske lite pappig. Sedan var det dags igen vid 3. Han inte bara vaknar vid dessa tillfällen, han skriker och är jätteledsen. Han somnade om efter ett tag hos Roger.

5.30 var det sedan dags igen och då somnade han inte om igen. Jag försökte få honom att somna till 7.30 men då gav jag upp och gick upp med honom. Roger sov vidare så att någon av oss kanske kunde vara lite pigg senare på dagen.

Väl uppe så kände jag med en gång varför han förmodligen varit strulig, feber. Nja, då kl 7.30 var det endast en feberstegring på 38.1 men senare vid 11 hade det stigit till 38.8 så då blev det lite alvedon. Gissningsvis är det tanden i överkäken som bråkat i natt för nu har den brutit igenom. Den har ju bråkat en del på sistone, blödit och haft sig men nu känner man den vassa lilla bissingen.

Så idag blir det en lugn dag hemma med mamma och pappa. Pappa åkte och handlade själv så stannade jag hemma med bus.

Här kommer lite bilder från igår.

Konfirmanden Tobbe, tillika Bemis kusin (som är väldigt poppis hos Bemi).

Butter Bemi tittar på någon av gästerna.


Underbara blåa ögon har vår lilla prins!


Och så sista, gnager lite på sin hand, förmodligen kliar det riktigt mycket i munnen.

No comments: