Monday, May 7, 2007

Fortfarande febrig

Vi var lite oroliga över ytterligare en natt med skrik från Bemi men han har sovit som en gud. Han fick en dos alvedon vid kl 18 igår eftersom han fortfarande hade feber (38.8). Sedan somnade han strax efter 19, vaknade till när jag la mig kl 22 men somnade direkt när han fick nappen (ja, han har börjat med napp igen). Sedan vaknade han 6.20 i morse, glad som en lärka stod han där i sängen och ropade på oss.

Men jag kände ju direkt när jag plockade upp honom att han fortfarande hade feber. Hans små händer var brännheta och han var skållhet på hela hudvudet. Men lika glad var han för det, men gladast var nog....Morgontempen låg på 38 grader vilket är lite väl varmt för honom. Så det blir en lugn dag hemma.

Det dåliga vädret som de lovat idag ser inte ut att komma än så länge. Kanske tar vi en kort promenad för att få lite frisk luft. Men annars ska vi mysa här hemma, baka lite till födelsedagen om 3 veckor och bara va. Pappa Puh ska på hockeyavslutning ikväll så Bemi och jag är alena hela dagen och kvällen.

Här kommer lite bilder på min lilla sjukling.

Mamma tyckte jag skulle ha kortärmat idag för att jag är så varm.


Trots att jag har feber så kan jag busa och leka titt-ut med mamma.


Eller klättra och pilla på pappas dator.
Blivande datornörd som sin mamma och pappa?



För att sekunden senare slockna med nappen i munnen och snuttefilten i handen...


Så här hittade jag honom när jag skulle titta till honom.
Sötnos!

När jag sedan vaknat såg jag så här förvånad ut.
Har jag sovit mamma?! När hände det?

Men du är snabb med att smila upp dig min skatt!

För att sekunden senare se lite förvånad ut igen....

Älskade lille killen min!

Men lika snabbt är du en lite solstråle igen!
Kan man bli annat än glad när man möts av detta underbara lilla ansikte?!

No comments: