Tuesday, March 15, 2011

Övar

Idag övar min kropp inför förlossningen verkar det som. Nu i eftermiddag har jag haft sammandragningar/förvärkar med 10-15 min mellan. Jag har fått öva andning i alla fall. Jag önskar verkligen just nu att jag visste att det närmar sig, att så här är det strax innan det drar igång på riktigt. Men jag har ju inget att jämföra med eftersom Bemi kom med snitt.

Idag är det 37+0 och jag längtar tills han är på utsidan! Jag är riktigt trött på att känna mig som em flodhäst fast jag egentligen inte är så stor om man jämför med andra gravida. Men det är inte min kropp. Jag har svårt nog att röra mig i vanliga fall och det blir inte enklare av att ha en badboll på magen och magmuskler som inte funkar. Roger skämtar om att mitt standarduttryck nu är "iiiisch" så fort jag rör mig. Men det är jobbigt ju...

Nåja, nästa vecka ska jag på ställningstagande till igångsättning. Håll alla tummar och tår att kroppen är mogen är ni snälla!! Det är min sista graviditet och jag borde njuta men nu är jag så nära målsnöret så nu är jag otålig och vill gosa bebis!!!


- Postat via Blogpress från min iPod.

No comments: