Thursday, March 3, 2011

Filt nr 2

Så är filt nr 2 till bebis färdigvirkad! Puh! Jag hann :o) Garnerna som jag använt är de som jag färgat själv och jag måste säga att jag är väldigt nöjd dels med färgkombon och dels med hur klara och fina färgerna är. Filten blev lite mer avlång än vad jag hade tänkt men vad spelar det för roll? Huvudsaken är att den är mjuk och skön till bebis.

När bebis väl tittat ut och vi har bestämt namn ska jag brodera dit hans namn i ena hörnet så att filten verkligen blir personlig. Det ska jag även göra på filt nr 1 så klart.

Nu har jag en annan filt som jag måste göra klar som går i lite andra färger. Där är jag ungefär halvvägs men jag har ju mer tid nu att virka eftersom jag måste vara så stilla som möjligt. Så den är nog klar snart hoppas jag... Den lilla bebisen är också beräknad snart.

Nästa projekt blir en filt till Benjamin. Han har tjatat ett tag på att han också vill ha en filt. Men jag måste beställa garn till hans filt. Att virka en filt till honom i detta tunna bomullsgarn hade tagit en evighet så han kommer få en filt i akrylgarn tror jag så att jag kan virka med lite större virknål.

Sammandragningarna fortsätter. Jag har haft ganska mycket i natt men bara enstaka som gör "ont". Likadant under dagen idag. Nu vet jag ju vad det är som gör ont och de är inte regelbundna. Men jag är rejält trött. Det tar rätt mycket på krafterna. Jag försöker hålla mig så stilla som möjligt för det känns som att jag får en sammandragning bara jag rör mig.

Nu åter till soffan!

No comments: