Thursday, March 10, 2011

Ibland hade det varit bra...

....med någon som sa ja eller nej när man är tveksam. I detta fallet ja eller nej till om det är bebis på G eller bara fejk. Jag vet ju för 17 inte hur det ska kännas, hur mycket, vad som är vad. Man tror allt är svart eller vitt men som gravid är gråzonen väääääldigt stor.

Sedan förra onsdagen har jag väldigt mycket sammandragningar, onda och mindre onda. Fine. Det har jag nu fattat att så kan det vara. Det håller sig liksom på samma nivå. Sedan kl 4 i morse har jag som mensvärk i nedre delen av magen och värk i musklerna i låren. Sådan värk som jag brukar få antingen när jag överansträngt mig eller varit ute i kylan så musklerna blivit stela.

Nu hade det varit skönt om någon sa att så kan det vara utan att det är förlossning på G så deal with it. Det blir inte bebis idag. Eller att du kan nog förbereda dig på bebis idag eller i morgon.

Jag börjar bli otålig nu. Jag börjar förstå de som testar alla möjliga huskurer för att få det hela att starta. Funderar skarpt på att köpa hem hallonbladste. Om inte annat ska det tydligen hjälpa till så att tappen mognar och det ska den gärna ha gjort till den 21 mars!!!

Har i alla fall tagit en panodil så får vi se om det går över.


- Postat via Blogpress från min iPod.

2 comments:

kattiiiiss said...

Hallonbladste drack jag men det funkar inte alls. Då måste man dricka enorma mängder..
Färdknäppen upprepade ggr var det enda som satte igång det.

Ha en bra torsdag!
Kram

Hanna och Bemi said...

Nja, nä. Färdknäppandet funkar nog inte här. Speciellt inte upprepade gånger. Säger bara, aj, mina sammandragningar....

Kanske inte lönt att skaffa hallonbladste då... Färsk ananas har jag hört ska funka.... Godare framför allt :o)