Tuesday, March 29, 2011

En sak som slog mig

Jag har alltid sett Benjamin som petite. Han har alltid varit liten och nätt i jämförelse med jämnåriga. I söndags när han höll Samuel för första gången och jag såg hans hand i jämförelse med Samuels tänkte jag "Vems hand är det?" innan det slog mig att det var min lilla Benjamins hand som plötsligt tedde sig som stor.

Samma upplevelse fick jag igår när B var lite ledsen när han skulle sova. Han ville sitta i mitt knä och oj va tung han kändes och stor. Bara på någon dag kändes det som om han växt hur mycket som helst. Det har han ju i och för sig för han är ju storebror nu :) Men det är väl i jämförelse med yttepytte Samuel som Benjamin nu tycks så mycket större.

Idag är det dag 4 - vilket ibland även kallas baby blues-dagen. Alla hormoner rinner till och man blir lite *host* gråtmild och hormonell ... Jag minns det tydligt från när B var nyfödd, puh, va jag grät den dagen. Personalen på neo förklarade det för Roger och föreslog att han skulle ta med mig och shoppa lite för "det brukar pigga upp mammorna (alla kvinnor *ler*)". Vi får väl se hur dagen blir ;)

- Postat via Blogpress från min iPod.

No comments: