Wednesday, March 30, 2011

Aj

Dagens ord är aj. I dubbel bemärkelse. Lillebror var väldigt trött igår och svår att väcka när det var dags för mat. Det tillsammans med att mjölken verkligen rann till har gjort att jag har 2 väldigt ömma bröst och jag liknar Dolly Parton. Gissningsvis mjölkstockning, jag känner att vissa mjölkkörtlar är stenhårda. Ont gör det bara man nuddar vid. Det var mycket tårar imorse :(

Men det är en annan Samuel idag. Han är mer allert och hade en bra vakenperiod idag på morgonen. Han har väckt mig tydligt och klart i natt enligt "matschemat" och ätit bra både i natt och idag på förmiddagen. Så vi kan kanske reda ut detta själva tillsammans med lite hjälp från varm vetekudde och bröstpumpen som jag har kvar sen Bemi.

Aj nr 2. Jag drabbades av andra gradens ruptur vid förlossningen och blev sydd med x antal stygn. Och de gör nu ont och det blödde igår :( En komplikation man inte förväntar sig och som det talas rätt lite om :( Jag hoppas att det läker from nu så jag slipper åka in och kolla det.

Goaste lillebror har badat för första gången idag! Det var väl ok tyckte han men ingen jättehit. Han avslutade det hela med att se till att handduken måste tvättas ;)

- Postat via Blogpress från min iPod.

1 comment:

Cake Me Happy said...

Men jag har ju helt glömt att titta in - han är ju redan här!! Stort grattis till lillprinsen!!
Och tack för din kommentar!! Visst, bor du inom hämt-avstånd från Söderslätt i Skåne är du välkommen att beställa =)
Ta hand om dig nu!