Tuesday, March 22, 2011

Hjärtoperation igen

Igår var jag hos min kardiolog igen. Jag skulle egentligen gjort en tredje hjärtoperation i december i Linköping men pga bebis i magen fick det ställas in. Jag har undrat hur det blir nu, om jag skulle ställas längst bak i kön igen eller om hela alltet skulle ställas in så jag skulle få kämpa igen för att få ett nytt försök.

Nädå. Läkaren, samma som vanligt, sa att han pratat med Linköping och jag ska säga till min läkare när jag är redo efter att bebis kommit så meddelar han dem. Han har poängterat narkosberedskap men att jag måste nog påtala det med för säkerhets skull.

Så gissningsvis blir det operation till hösten igen. Hoppas verkligen att de lyckas denna gång...

Läkaren sa att han borde kanske inte säga det men risken är att hjärtat kommer spöka ännu mer efter förlossningen :( Nu är det ganska lugnt eftersom kroppen inte direkt är i vila på samma sätt som annars. Kroppen är mer på helspänn nu under graviditeten. Om det blir för jobbigt ska jag höra av mig till läkaren så snabbar han på det ännu mer.

Jahapp! Så ligger det till på den fronten...

- Postat via Blogpress från min iPod.

1 comment:

kattiiiiss said...

Hoppas att du slipper mer bråk efter förlossningen. Håller tummarna för att operationen lyckas nästa gång. Det är jobbigt när hälsan inte är som den ska.

Kram och ha en fin tisdag!