Friday, August 8, 2008

Tjejkväll

Idag ska jag ut med tjejerna, dvs BB-maffian. Vi ska se Mamma Mia på bio och sen käka lite pizza. Ibland är det bara så gott med en tjejkväll. Dagen till ära har jag varit och klippt mig och frissan gick loss på mitt hår rejält. Det blev inte mycket kvar *ler* men så kom mina smålockar fram också. Hon tyckte att jag skulle ha en kortare frisyr eftersom jag tappar så mycket hår just nu. Det är skonsammare för håret plus att det ser lite fylligare ut när det lockar sig.

Jag fick glädjande besked efter att ha varit lite orolig också. Min kompis i Australien har varit på sitt första ultraljud men jag har inte hört något alls från henne så jag var orolig att det inte hade gått bra. Men till slut fick jag kontakt med henne och hon sa att allt var bra, de hade sett armar och ben och lyssnat på hjärtljuden. *lycklig*

Igår var jag och köpte nya pärlor och snackade lite med Nettan. Sedan blev det lite nya smycken här hemma på kvällen. 2 av dem ska jag inviga ikväll *ler*. Nu ångrar jag att jag inte köpte mer kedjor för det är så roligt att jobba med. Får kanske ta mig en tur ner till henne en annan dag... Jag lovar att jag ska försöka ta lite bilder på smyckena också...

Jag är på jakt efter gamla plåtburkar till kakor. Någon som har några stående som de inte använder? Det är så charmigt och jag kan se dem framför mig i vårt blivande nya kök... Jag har nämligen fått min kakbok, Leilas A piece of cake, idag och där var såååå mycket mumsigt som jag vill testa att baka... Och till et krävs snygga plåtburkar att förvara kakorna i...ju...

Snart dags att gå och mumma sig för kvällen. Lämnar er med en bild på Bemi när han testar farfars nya motorcykel. Jag skulle provåkt en igår men jag var för mätt för att kravla mig upp på den... Tar det en annan dag.


1 comment:

Ivy said...

Vill ju se DIG och nya frillan! Låter jätte fint och søtt, jag hoppas att du får en bild på dig själv på tjejkvällen!

Trevlig helg!