Friday, August 22, 2008

Det suger...

...i hjärtat efter en liten bebis till.

Jag satt precis och kollade igenom Bemis bebiskläder, de riktigt pyttesmå i storlek 40 och 44. De är ju så mini och det är svårt att fatta att han varit så jätteliten. Kläderna är det tydligaste beviset som påminner oss om det. Inte ens på foto kan man få en rättvis bild av hur liten han faktiskt var.

Hur jobbig Bemi än kan vara så älskar jag varje sekund av att vara hans mamma. Hur arg och irriterad jag än kan vara på honom så försvinner det i ett nafs igen och jag glömmer lika fort varför jag var arg och irriterad. Vem kan motstå hans underbara leende och glittrande ögon?

Jag vill så gärna ha ett litet syskon till honom, det skriker i hjärtat efter en till. En till att älska så gränslöst. Just nu vet jag att det inte går i och med mina mediciner men när jag är opererad finns inga hinder kvar som jag kan se idag, i alla fall inga medicinska...

Jag vet inte om Roger vill ha fler. Han säger emellanåt att han tycker att vi har tillräckligt med Benjamin. Att Benjamin kräver så mycket av oss så vi inte skulle orka med en till. Jag ser det inte så. Kanske är det modersinstinkterna som tar över, som säger att vi visst det skulle klara en till. Vad säger att vi får ett likadant energiknippe nästa gång? Eller en med lika stark vilja som Bemi?

Benjamin är otroligt trött just nu. Han sover bara 30 minuter på dagis och det är på tok för lite. Här hemma sover han 2 timmar... Det säger väl en del. Han har inte ro att sova mer på dagis och när han kommer hem kan vi inte heller få honom att sova en stund innan middagen. Det resulterar i att vi har en jättegnällig pojke här hemma på kvällarna (och på morgonarna för han hinner inte ta igen sin sömn på nätterna heller). Kanske är det en fas han måste igenom nu när han börjar på dagis, Kanske börjar han sova bättre om ett tag när han inser att de andra barnen sover och där inte är någon att leka med ändå om han vaknar så tidigt.

Ikväll ska Roger och Aje på hockey i Danmark. Jenny stannar hemma med oss och har en myskväll här i Svedala. Vi ska käka lite gott (marinerade kycklingspett, klyftpotatis och bearnaisesås) och så har Jenny köpt lite gott på flygplatsen igår (hon jobbar i Tyskland 3 dagar i veckan och tillbringar åtskilliga timmar på flygplatser numera). Så ska vi se någon tjejfilm när Bemi har somnat och det blir nog en del inredningssnack också.

No comments: