Friday, August 29, 2008

Gräsänka

I morse åkte Roger till Jönköping för hockeykurs. Så Bemi och jag har planerat in en mamma-son-myskväll idag. Det visade sig bli en myseftermiddag också eftersom det möte jag var på slutade redan 12.30. Jag körde sen och handlade lite god fika till oss och lite nödvändigheter som bröd och mjölk. Vid 13.30 hämtade jag min prins, tidigare än vanligt på fredagar. Vi åkte sen hem och fikade god yoghurt till Bemi och iskaffe till mamma. Som bonus ville Bemi ha lite chips så det fick det bli.

Sen satte jag igång och bakade liiiite. *host* Man skulle kunna tro att vi ska ha barnkalas eller nåt. 48 STORA bullar blev det till slut. 24 blåbärsbullar á la Leila och 24 vaniljebullar. De står nu på jäsning och ska snart in i ugnen. Ungefär samtidigt ska jag börja med vår kvällsmat - kycklingspett, pommes och beasås. Mums! Till efterrätt blir det nog en varm blåbärsbulle. Måste ju testa. Full rulle med andra ord.

Vad har Bemi då gjort medan jag bakat? Han har diskat *fniss*. Han älskar att leka med vatten och brukar vilja stå vid vasken och leka med diskborste, vatten och lite disk. Det höll han nog på med i en timme. Han har varit en riktigt ängel här hemma idag. Jag är så glad för det - det blir en bra början på vår helg och det känns positivt. Han har i stort sett lekt själv sedan vi kom hem och det måste nästan vara rekord!

En gullig sak hände när vi gick från dagis. Det finns ju en kille på dagis som jag inte gillar. Men jag börjar kanske omvärdera. Det verkar som om Bemi och han faktiskt är kompisar, kanske just därför som de bråkar lite. Idag kom hans mamma och skulle hämta honom när vi var på väg till bilen. Med sig hade hon hans storasyster. Bemi far fram till tjejen och slänger sig runt midjan på henne (hon kan nog vara en 6 år). Tjejen ser lycklig ut och kramar tillbaka. Mamman sa: "Helgen räddad. Nu ser du att du hann träffa Benjamin idag." Tydligen brukar hon fråga efter om mamman tror att Benjamin är kvar på dagis när de hämtar brosan. Där smälte jag och blev en mycket stolt mamma.

En annan gullig sak är att där är en annan kille på dagis som pratar mycket om Bemi hemma. Säger att de är kompisar och att Bemi är hans brosa. Allt enligt hans storasyster som Roger har som elev i skolan. Och denna killen gillar jag skarpt. Han är så otroligt söt och kommer alltid fram och ska prata med mig när jag hämtar. Hans mamma och jag satt och pratade en del under inskolningen på dagis för ett år sedan.

By the way så har jag pratat med min läkare nu i veckan. Men jag orkar inte dra det så i stora drag handlar det om att jag ska göra ett nytt arbets-EKG, han ska pressa de i Lund lite extra och se om jag kan få komma lite före i kön och nästa gång jag får så ont i bröstet SKA jag åka in, jag får max ha så ont i en timme, helst ska jag åka in efter 30 min. Jag har världens bästa läkare. Han är värd en stor eloge för sin empati.

Här kommer lite bilder. Jag uppdaterar senare med bilder på mina fina bullar.


Lilla jag på "audition" på Redhawks i onsdags. Min nya frilla fastnade på bild i alla fall.



Bemi diskar även av skåpsluckorna. (Tur det inte är våra egna nya, hehe)



Och så sjunger han en snutt medans han diskar...



Sen tyckte han tydligen att det var lite varmt i köket för han bestämde sig för att spola av ansiktet lite under kranen *asgarv*.

1 comment:

Ivy said...

Vad snygg du är i håret!!! Läckert!

Ha en riktigt mysig kväll med prinsen!