Friday, August 15, 2008

Förbannad

Jag är hemma med Benjamin idag eftersom dagis har kick-off. Vi har dessutom varit hos läkaren och kontrollerat öronen, som förövrigt ser jättefina ut. Bemi är dock genomförkyld IGEN. Nu är det dags för den sk-ten igen. *suck* Efter 3 dagar på dagis var han helt stopp i snoken och näsan rinner i ett. Man hör det tom på rösten på honom. Nåja, det är så det är med småbarn...

Bemi är lite småhängig emellanåt men sen vaknar duracellkaninen i honom. Så jag tänkte gå ut och rasta honom lite nu på eftermiddagen. Han skulle ha med sig sin bil ut - fine. Sen skulle han åka rutschkana för att sekunder senare ändra sig, då skulle han gunga - fine. Men nä, väl framme vid gungorna skulle han leka i sandlådan - *morr* fine vi får hämta sandleksakerna. Tålamodet började tryta...

Väl i sandlådan början han kasta sand överallt. Jag bad honom gå en bit bort och visst, han löd i 2 microsekunder. När han sedan öste en hel stor spade med sand rakt över mig fick jag nog. Jag blev förbannad. Vi har sagt till honom SÅ många gånger att han inte får lov att kasta sand - man kan få det i ögonen bland annat. Men han lyssnar inte.

Efter att ha blinkat bort sanden från ögonen och kontaktlinserna åkte han in i ett huj. Vi hann kanske vara ute 10 minuter. Han måste lära sig att hans handlande får konsekvenser. Jag hade sand överallt, tom i BH:n och det var ingen trevlig upplevelse.

Som jag skrivit innan så har jag mått dåligt i veckan så tålamodet tryter därav också. Ikväll ska Bemi vara hos farmor och farfar och även sova över där. Jag känner att jag behöver en paus, om än väldigt kort...

Roger och jag ska med Jenny och Andreas på Malmöfestivalen ikväll. Andreas pappas band spelar så vi ska se om vi hinner lyssna på dem och sedan ska vi promenera runt i stan och se om vi hittar något gott att äta. Jag hittade något som lät lockande i tidningen idag, något afrikanskt. De hade en lista på alla matstånd som finns i år.

Men det blir ingen sovmorgon i morgon. Roger och hans pappa ska börja flytta en del av gamlefarmors möbler. Hon fick nycklarna till sin nya lägenhet idag. Och Rogers mamma ska stå på loppis. Så jag måste väl hämta Bemi vid 9.30 senast.

Benjamin och Hugo - Bemi har packat sina saker för sin övernattning hos farmor och farfar.


Benjamin och bilen.


Benjamin kastar sand åt annat håll strax innan mamma träffas *morr*.

3 comments:

Ivy said...

Uff då Hanna, det är inte kul när man inte är på topp. Man orkar ju inte och när barnen är i fullfart så tja... kan det bli fel ibland.

Bemi har tur som ser så søt ut... då kan man inte va arg allt før länge misstänker jag...

Kram till dig, hoppas att ni får en mysig kväll och du får återhämta dig.

Ivy said...

Finn är ungefär som Blocket! Denna säng är nästan helt oanvänd hehe, och den lär väl fortsätta vara det hos oss också haha!

Men testa att lägga ut annonser, Vikare sängen är fin och genial.

Anonymous said...

Uj vad jag spammar nu ;-) Du får nog lägga in fler inlägg :-)

Hur i all världen førvarar du dina pärlor? Jag har shoppat igen... ørhm... fast jag inte pärlar haha... men de ligger i sina påsar fr affären , i kuvertet fr affären... men med beställnigen fr idag måste ju jag kommer på ett bättre alternativ.

Førutsatt att jag børjar pärla nån gång i mitt liv. :D

Ivy