Sunday, August 24, 2008

Inköp och fix

Denna helgen har bestått av en hel del fix. Igår åkte vi för att titta på en outlet av kakel. Vi ville ha till lilla toaletten men hittade inte det. Istället hittade vi till golvet i entrén. Grå/blå/grönt skiftande. Det blir nog bra till björkparketten vi ska ha i resten av hallen och köket.

Sedan blev det en ny gratis pyjamas till Bemi. Jag är med i en Buzzador-kampanj och jsut nu buzzar jag om Name It, ett märke jag förövrigt gillar. Så, jag fick en gratis pyjamas mot att jag talar om Name It och delar ut 50 kr rabattcheckar. Jag köpte även 2 tröjor på Name It. Och så fick Bemi nya skor.

Idag har vi varit och beställt hans tapeter. 600 spänn för 2 rullar tapet. Och det är på håret att de två rullarna räcker. Så vi håller tummarna att de räcker så vi slipper köpa en rulle till. Sen körde vi till Bauhaus och kollade kakel, bänkskivor och lite annat. Och sen fikade vi hos gamlefarmor och vi har även hunnit med en sväng ute med Bemi.

En intensiv helg men det behövs eftersom Roger nu ska vara borta två helger i rad. I morgon är det jobb igen...

Bemi når nu precis ner till pedalerna men han kan inte riktigt cykla än...



Titt-ut!



Underbar bild på mina två pojkar! Får nog skriva ut den och ha på jobb!

3 comments:

Ivy said...

Så kul att ni kommit igång med inköp till huset! Det kommer att gå så bra med er renovering känner jag :) Fint kommer det att bli också, det VET jag!

Här førøker jag utan framgång att få tag i styreleder till vår bostadsförening... måste u få reda på när renoveringen sätter igång och när vi får se på de val vi har, før att kunna räkna på om vi har råd att bygga ut badrummet eller inte! *grrr*

Ivy said...

Tack för kommentaren :) Han kommer visst hem imorgon istället. Har ont och måste ta starka värktbletter osv 3-4 dagar tror jag, han får 14 dagars dos, men hittills har han valt att ta färre dagar. Sjukskrivnig 1 månad räknar jag med och det är ca. 2 veckor som han tar det lungt, men efter det har han kunnat gøra rätt mkt. Jag har kommit hem till skinande golv, køk, badrum :)

Å andra sidan kommer jag hem til ett rent hem rätt ofta, han skøter storstädningarna i huset. Igår fick han fnatt och storstädade också, før att han skulle vara immobil ett tag. *stackars*

Men laga god mat, baka och pyssla om honom är jag bra på!

Ivy said...

Åh, det hade varit kul! Har varit nyfiken på deras kläder, ibland är det riktigt fina saker som kommer i kollektionen.

Louisa fick 2 toppar och ett par byxor, men jag blev besviken när topparna nopprade sig så snabbt! Har ju hørt att kvaliten ska vara bra ju, och har sett svägerskans kläder till sina och de verkar ha hållit sig normal fina iaf.

Åter till träffen så ska jag på bröllop nästa helg! En av mina vänninor gifter sig!

Ja, testa verkligen den kakan - koka inte tryffeln før länge - det gjorde jag idag (bytte på Louisa hehe) för den ska vara lite løsare så att den sugs ner i kakan.