Monday, August 4, 2008

Regnig dag

Idag är det en riktigt tradig dag. Regn, regn och åter regn. Blä! Visst, jag ville ha lite regn men inte så här. Sluta nu!!

Vi har varit på första isträningen för Malmö Redhawks. Alltid samma chock att komma in i ishallen första gången för säsongen. Myrorna i Bemis byxor förökade sig snabbt och det var omöjligt att hålla honom stilla i många sekunder. Inte ens Myrr hade hjälpt...

Sedan åkte vi på visit hos Rogers mormor, en sådan sak som man måste bocka av liksom. Mormor är 87 år gammal och är helst mest hemma. Så, vi brukar köpa med oss räkmackor och åka och fika hos henne i alla fall en gång under semestern.

Sedan var det lite småpyssel och ärenden som skulle uträttas. Nu sitter jag här och surfar lite och råkade än en gång stöta på Leilas A piece of cake. Det råkade visst slinka ner en sådan bok i varukorgen på Bokus... Hoppas den kommer relativt snart så att jag kan börja dregla och planera eventuella bak. En liten tröst till mig själv för att jag ska vara själv hemma med Bemi en del i höst/vinter när Roger är på hockeyturneringar och annat.

Jag ska bland annat ha MeandI-klädparty den 7 september och då måste jag ju baka lite smaskiga kakor till den träffen. Oturligt nog ska Roger jobba borta den helgen när jag ska ha klädparty men jag tänker inte boka om det. För sen drar allt igång med packning och så inför flytten och sen åker vi till Rhodos.

Vart ska Roger jobba nu då? Jo, först den 29-31 augusti ska han till Jönköping på kurs med hockeyn. Då vill han att vi ska följa med. Det skulle vara för att bo på hotell och äta hotellfrukost... Sen helgen efter det ska han upp till Åmål på TV-pucksturnering - mao hockey igen. Så, det är två helger i rad där som det är hockey. Någon som vill komma och hjälpa mig med Bemi helgen den 6-7 september? Jag måste ju förbereda en del, baka och städa undan om jag ska ha klädparty på söndagen. Nåja, det löser sig väl. Han sover ju någon gång och så finns det silvertejp...

Nu är det snart pyjamas och nedvarvning för junior här.

Framsidan på boken som jag "råkade" beställa....

2 comments:

Anonymous said...

Åh, den boken vill jag också ha, men ska vänta till nästa sverige-tripp - så beställer jag från bokus + massa andra böcker ;-)

Svärföräldrarna har alla Samsung och är jätte nöjda, och eftersom vi fick denna genom kontakter så blev den mer än halva priset billigare 5500kr istället för 12000kr i Norge. Det enda som syntes var en svart gummiskråma på ytterförpackningen ;-) Kunde ju inte tacka nej då... Fick också min vilja fram med max 37", jag vill inte ha så stor tv då vi kommer att ha typ 2m till TV om vi får lägenheten vi vunnit budgivningen på.

Unknown said...

Enni& Aje ställer gärna upp. Kramis