Wednesday, August 6, 2008

Temalekplats

Eftersom det äntligen är uppehåll i regnandet idag bestämde vi oss för att åka till en av Malmös alla temalekplatser. Valet föll på Videdalsparken som har Bondgård som tema. Behöver jag säga att Bemi gillade vårt val av utflykt? Han lekte järnet och skulle testa allt.

Sedan åkte vi och köpte mat och nya sandaler till Bemi. Hans fötter har växt en halv cm i sommar och de gamla sandalerna sitter precis. Vi hoppas och tror att han behöver sandaler ett tag till, i alla fall när vi ska till Rhodos, även om han har fått ett par foppa-tofflor som också ska med till Rhodos. Dessutom behöver han nya gympisar nu när fötterna växt men det får vänta någon vecka...

I morgon tänkte jag ta mig en tur till Nettan och köpa lite nya pärlor och kedjor. Lusten att göra smycken har vaknat till liv igen. Får se om jag kan bli färdig att fotografera dem och lägga dem på den andra bloggen.

Här kommer lite bilder på bustrollet:

Jag kan klättra själv...



Varför ska man sitta upp och åka rutschkana? Bemi gillar bäst att ligga på mage och åka...



Mitt i all lek så kom sopbilen och den var Bemi tvungen att spana in...



Stora kossor fanns det också i parken...



Och hönor...



Och stora barn som ville leka....
Eller ja, det var jag som sa till honom att klättra upp...



Liten rutschkana...



Och hästapålle som Bemi kramade.



Pappa Puh blev så trött så han var tvungen att vila lite...



Sen fick han åka på Bemis släp...



Och till sist red Bemi även på en get.



1 comment:

Anonymous said...

vilka häliga bilder, somriga och fina - här är det grått!

Jo, vi har ju ønskemål om att måla om, kanske tapetsera, göra om køket, nytt parkettgolv osv osv... men vi har inte råd nu och lägenheten är så pass fräsch att det inte är ngn brådis.Køkt ska def. målas om iom att den egentligen är grøn i verkligheten. ;)

Badrummet ska helrenoveras av borettslaget, vilket kommer att øka på våra kostnader. Vi ska avvakta och se vad våra faktiska kostnader blir så det lutar åt lite omfix till sommaren istället - bättre miljø før nymålat o så också.