Tuesday, August 28, 2007

Lite fler filmer.....

....nyhetens behag sägs det ju...


Benjamin i mitten av maj 2007.

Benjamin nästan 2 månader gammal. Juli 2006.

Nu börjar Mamma Muh bli nostalgisk här. Här är Bemi 3½ månad och skrattar så underbart. Tiden har verkligen bara sprungit förbi och nu fattar man vad alla andra pratar om, ta vara på spädbarnstiden. Tids nog blir de stora....

Kass kvalitet bara på filmerna. Den accepterar bara filmer från min mobil eller i det format som min mobil tar filmerna i, dvs kasst format. Även om det står att den ska ta mpeg också. Kanske en utvecklingsgrej. Ni ser lite grann i alla fall....

2 comments:

Ivy said...

Ja, har sett det! Har bara inte kommit mig för att testa! Måste göra det nu när jag sett Bemis fina filmer!

Vi åt thaigryta igår, mums! Kul att vi äter så gott våra familjer :-D Det får nog bli bacon ja!

Ivy said...

Tråkigt på jobb ;-) Kom till Oslo istället och lek med mig :-D

Pyjamasen är så söta! Jag köpte stl. 74 och de är nog lite långa i dagsläget för Isa - får vika upp armar och ben tror jag. Kanske det funkar bra om du viker upp på Bemi i stlk. 80 också? (Vissa 74 har L vuxit ur)

Kunde inte hålla mig tidigare i höstas och köpte Molo o Katvig heldresser i stlk. 86 (enda som fanns) så vi får snällt vänta till nästa vår eller så. Det var regnbågsmönstret på molon, som jag letat efter läääänge. Får se om hon ens vuxit i dem före sommaren, men de är smala i storlekarna, lite mindre och L är modellen rundare bebis. Oj vad jag babblar nu!

Ja, jag försöker prata engelska med henne. Fick en trög start där i början då A var hemma och vi pratade svenska hela tiden. Men det är mkt enklare att bara prata engelska när det är hon och jag hemma, å så visar hon att hon förstår så mkt mer nu så att det känns alltmer naturligt med engelskan.

Amningen... ammar mkt fortfarande: 2ggr/natt minst, ca.4 ordentliga omgångar dag/kväll och så småsnuttande då och då. Jag hoppas kunna amma morgon och kväll, kanske natt om vi orkar (mkt troligt eftersom vi samsover) iaf till1,5 års ålder eller så. Hon är väldigt tuttig och ammig, så det är den fortsättningen jag ser om det är så här även om några månader.