Sunday, August 5, 2007

Sol, semester och Öland


Lilla Ölandsbron som vi precis kört över.

Snacka om att tima sin "semester"!! Visst, vi har ju haft semester hela sommaren egentligen men nu är vi iväg just denna veckan när det ska bli så fint väder. Men vi visste ju att solen skulle komma nu, hur skulle vi annars våga boka stuga på Öland just DENNA vecka?! *ler*

Ja, vi är som sagt på Öland just nu. Jag kan ju skriva om det i min blogg eftersom den är låst och inte vem som helst kan gå in och snoka reda på var vi befinner oss. Man ska ju egentligen inte "skylta" med på internet att man inte är hemma. Tjuvar snokar reda på sånt men jag inbillar mig att de inte kommer in på min blogg. Kan jag stänga ute min "högst intelligenta datakunniga kusin" *host* så kommer inte ointelligenta tjuvar in här....

Resan upp gick förhållandevis bra. Bemi somnade till slut efter många protester. Vi fick flytta hans stol till mittplatsen där bak så slapp Jenny och jag trängas lika mycket.

Stugan är superfin. Kolla här:


Framsidan på lilla stugan som vi hyr. Stugan ligger på ägarnas tomt men känns ändå avskild.'

Här sitter jag just nu och surfar trådlöst. Super att här finns bredband så att jag kan blogga lita..



Andreas pratar i mobilen i vardagsrummet. Här finns diverse kanaler på tv:n så skulle det regna....


Köket där vi ska laga delikata semestermiddagar. Idag blir det mamma muhs favvo - tacos.


Bemi har fått eget sovrum i hopp om att gudmor ska få lite sovmorgon....


Rogers och mitt sovrum denna veckan...

Baksidan med diverse grillar som ska användas denna veckan. Semester är lika med grillat!!

Glada gänget utanför köpcenter i Färjestaden. Roger förbjöd Jenny och mig att trycka in shoppingknappen. Jenny och jag som knappast handlar alls.....

Ja, vad tror ni? Kommer vi klara av en vecka i detta hus? Det ser inte helt fel ut va? Otrolig service att här finns barnsäng och matstol till Bemi. Tom barnstol på ena cykeln. Men vi glömde hans hjälm. Men kanske finns det en här i huset....

Vad ska vi då göra? Ta det lugnt mestadels. Njuta av det fina vädret och gudmor, alias Uttern ska säkert bada minst en gång om dagen. Kanske badar badkrukan Mamma Muh också....tårna i alla fall.....

Sedan blir det ett besök på Ölands djurpark så klart. Det är inplanerat till på onsdag när farfar, farmor och gamlefarmor kommer på besök. De har "vägarna förbi"....

Nu ska jag dricka min mojito och umgås med de andra. Håll utkik efter fler foton de kommande dagarna....

No comments: