Monday, August 20, 2007

Konstig känsla

Sitter här helt själv hemma. Det händer inte ofta. Benjamin är själv på dagis och det har nu gått lite mer än en timme sedan jag gick och de har ännu inte ringt!! Så jag gissar att det går bra. Nu ska de snart äta lunch där borta och sen ska jag hämta honom. Men det känns konstigt att sitta här hemma själv utan honom härjandes på golvet, utan att höra hans små gulliga ljud. Men det är bara att inse. Han är en stor pojke nu, en dagispojke.

I lördags kväll var jag ute med tjejerna från BB-maffian. Först såg vi filmen På Smällen på bio *bra film*. Sen gick vi till V.E.S.P.A och åt ljuvlig pizza. Jag blev bjuden på utekvällen som en födelsedagspresent så man kan nästan säga att vi firade min födelsedag en gång till *mycket firande när man fyller 30*.

Igår var jag på jakt efter regnkläder till dagis. Svärisarna köpte regnkläder till Bemi i Ullared men de var fodrade och allt för varma för honom att ha nu. Till slut hittade jag fina Alfons Åberg-regnkläder. Det verkar vara svårt att hitta regnkläder i storlek 80.

Bemi har börjat bli så gnällig här hemma. Jag undrar om det är för att han är trött efter att ha börjat på dagis? Men då borde han inte vara gnällig på helgen när han är hemma tycker jag. Varenda kväll den senaste veckan har han gnällt något kopiöst och likadant i helgen. Han är även frustrerad över en massa saker som han inte kan själv ännu. Som att äta själv. Han såg väl någon av de andra barnen äta själv på dagis i torsdags gissar jag. Han klarar av att äta själv en liten stund, vi hjälper honom få på maten på skeden och så för han själv skeden till munnen. Men efter att tag tappar han koncentrationen och ska leka med maten istället och kladdar mega. Och innan ni börjar gnälla på MIG att jag måste lära mig att tåla lite kladd så blir Roger nästan lika irriterad på Bemi när han kladdar!!!

Vi får väl se om gnällandet avtar när han börjar vänja sig vid dagis lite mer. Han har ju bara gått 3 dagar, 4:e idag.

I morgon är det läkarbesök för min del. Vi får väl se om de släpper ut mig igen eller om jag blir inlagd. Jag måste i vilket fall som helst hem om för jag kommer köra dit och bilen kan inte bli stående där och Roger måste tillbaka till jobbet på eftermiddagen. Roger får ta Bemi på förmiddagen. De ska inte till dagis förrän klo 10.30. Det börjar 5 nya barn morgon på dagis.

Nu ska jag pyssla en stund innan det är dags att hämta junior.

Benjamin gör en "Filip" och står upp på sin Bobby Car.


En riktig Bemi-min!


Sötnos!

1 comment:

Ivy said...

Bemis bobbycar är för tuff! Här hittar jag bara de gamla vanliga -. blåa och röda utan coola detaljer. Får leta mer i Örebro, så kan hon få en sån till 1-årsdagen.

Jag hoppas att läkarbesöket ger positiva nyheter, tänker på dig extra idag!