Wednesday, August 22, 2007

Inget dagis

Det blev inget dagis för junior idag. Han hade 37.9 i temp i morse så det blev till att "vabba". Jag är ju ändå ledig så något regelrätt vabba blev det inte. I middags hade tempen stigit till 38.0 så vi får väl se vad det landar på ikväll och om det blir något dagis i morgon. Lite störigt att det kom mitt i inskolningen men vad göra?

Själv då? Jag började med den nya medicinen igår kväll och tyckte mig märka en viss skillnad i dag på förmiddagen. Men efter lunch mådde jag kassare än kasst och funderade tom på att ringa efter Roger. Jag hade så många extraslag på rad så det kändes som om jag inte fick luft. Men det släppte efter ett tag och nu mår jag väl rätt ok. Men jag längtar tills Roger kommer hem. Jag är grymt trött (biverkning av tabletten - man kan bli grymt trött de 2 första veckorna och illamående oxå visst) och det blir inte bättre av att ha en sjuk Bemi här hemma som bara vill klänga på mig. Och varmt är här....

Det är stört omöjligt att ha dörrarna öppna här hemma för att vädra, då sticker junior. Inte ens balkongdörren kan vara öppen. Jag är rädd att han ska få stickor i knäna från trägolvet på altanen.

1 comment:

Ivy said...

Hoppas att din nya medicin stabiliserar sig snart och att du mår bättre Hanna! Å så krya-på-dig kram till Bemi, det är säkert dagisbaciller som slagit till!

Här hemma är det också dundervarmt - har dels katterna att hålla inne, men även Isa som också lärt sig krypa snabbt ner för tröskeln och ut i trädgården...