Monday, August 13, 2007

Sjukvården.....*suck*

Jag pratade precis med neurologen dit min remiss skickats från kardiologen. Jag hade ju dåliga utandningsprover sist och det kunde tydligen bero på musklerna runt lungorna, att de inte orkade. Med tanke på mammas sjukdom ville de väl kolla upp det lite extra. När man vet att man ska till doktorn vill man ju gärna ha en tid så fort som möjligt så att man får det överstökat och slipper gå och oroa sig för det men hör och häpna - i början av november kommer jag bli kallad dit....Läkaren hade gjort bedömningen att det inte var så brådskande.

Då hoppas jag banne mig att det inte har med hjärtat att göra, att själva andningen/lungorna är ett annat "problem". För så som jag mår just nu börjar det blir brådskande om jag inte ska bli ett fall för psyk. Hjärtmedicinen hjälper inte. Mitt hjärta slår volter, rusar, slår oregelbundet varje dag. Inte hela tiden men ganska ofta. Det som är mest obehagligt är det uppehåll som hjärtat gör efter ett extraslag - det känns som om jag tappar andan eller som jag har sprungit 1 mil och kippar efter andan. Tänk er att det händer när ni sitter stilla och tittar på TV och inte har rört en fena de senste 30 minutrarna. Inte så nice.

Nu ska jag ju till doktorn nästa vecka tack och lov. Annars hade vi fått åka in akut gissar jag. Men nu känns det som om jag kan "stå ut" tills nästa tisdag.

Det känns även som om mitt tålamod tryter. Jag har inte samma tålamod med Bemi som jag har haft innan. Om det sen beror på att han är mycket mer krävande nu när han är mer mobil eller om det är för att jag inte mår riktigt bra vet jag inte. Gissningsvis är det ju för att jag inte mår bra, jag orkar inte på samma sätt just nu.

Men just idag har Bemi valt att vara en ängel *tack älskling*. Han vaknade på världens bästa humör i morse och var så kelig, pussig och kramig. *åååhh* Hoppas det håller i sig.

Nu ska jag märka lite kläder inför dagis och sedan invänta brosan med familj.

2 comments:

Ivy said...

Men hjälp Hanna! Inte brådskande med alla dina symptom? Ja, jag hoppas att du orkar stå ut till läakrbesök nästa vecka, men annars tycker jag inte att du ska dra dig för att åka in akut!

Förstår att du inte mår bra när du inte orkar hänga med Bemis fart heller, det vill man göra! Louisa kryper visserligen fortfarande men när foglossningen spökar vill jag bara sätta mig ner och gråta. Så jag förstår iaf lite att du inte trivs med situationen just nu. *kram*

Du får längta till GC, men se till att ha de mediciner som du behöver! Sitter i kö just nu till Ticket... igen...

Stor kram, Ivy

Ivy said...

Å så glömde jag ju... Silhouette för 2199 - från affären - det måste ju vara billigt? Har sparat till en Rev men nu är det inte mkt kvar till en Silhouette kanske jag köper en sån istället...? Förutsatt att det verkligen är ett bra pris - försöker kolla runt i Sv. med de ligger nära 3000 allihopa ju.