Monday, August 6, 2007

Långe Jan, mygg och sol, sol, sol...

Idag blev det först en "liten" promenad till havet. Skylten visade att det skulle vara 1 km till havet. Det måste vara fågelvägen med tanke på att det tog 30 minuter att gå dit....Pust och stön i denna värmen...Avstånd verkar vara något som man är kass på här på Öland. De vi hyr huset av tycker att allt i Mörbylånga ligger "rakt ner" och det var "knappt 1 km" till havet. Hehe. Nåja, vi kom ner till havet och hem igen. Utan att Bemi och mamma badade. Det var ju kallt kl 10 på morgonen.

Vi träffade dock på August och hans pappa. August är en pojke som är 2 veckor äldre än Bemi och på semester (tror jag för pappan hade stockholmsdialekt). På barns vis visade pojkarna att de ville prata med varandra. Det är så härligt att se hur de stirrar på varandra och är så intresserade även på avstånd. Man undrar ibland om de har någon form av telepati mellan sig.

Coole Bemi med kepsen bak och fram.


Efter lunch blev det en tur ner till den långe mannen på Öland, Långe Jan. Jag, Bemi och Andreas stannade dock där nere. Vi tyckte att vi hade motionerat vad vi skulle för idag. Nog för att vi bor på Motionsvägen men man behöver inte chocka kroppen. Jenny och Roger hurtade dock upp för alla 197 trappstegen. Roger gick ut lite väl hårt och fick vila på vägen. Men de tog en bild av oss där nere när de väl kom upp:



På väg hem blev det lite inköp för att klara kvällen, dels i matväg och dels i snaskväg. Det blir grillad kyckling ikväll och sedan lite chips, goda chokladbollar (som jag har dille på just nu vilket Roger vet så han köpte snällt såna till oss, tack älskling) och någon god drink gissar jag.

I morgon blir det Solliden och Borgholm (gissningsvis fler bilder i morgon). Sedan kommer svärisarna med grillmat.

Nu ska jag ut och njuta av solen, undvika de förbenade myggjävlarna (som onödigt nog bitit mig under hakan av alla ställen).


Mamma Muh var tvungen att leka lite. Bilden blev ganska fräck va?!


No comments: