Thursday, August 9, 2007

Hälsat på släkten

Det blev ett besök på djurparken till slut. Vädret var egentligen perfekt för en dag bland släktingarna (jag säger inte vems släkingar det är vi besökt, om de är på min eller Rogers sida...), lite mulet. Vi kunde dock varit utan de där små regnskurarna. Men, men....

Bemi var lagom intresserad. Många av djuren verkade trötta och slöa så de låg mest stilla och det tyckte inte Bemi var så skoj. De som rörde sig lite mer var intressanta. Överlag blev vi nog lite besvikna. Det var ganska skitigt inne hos djuren, precis som om de inte fått rengjort innan de öppnade parken. Bland annat hos schimpanserna som är först när man kommer in. Djuren var som sagt även slöa. Vi jämför väl med Kolmården där personalen aktiverade djuren, gömde maten för dem så att de fick leka och leta efter maten. Dessutom hade de i Kolmården lite djurshower. Själva djurparken kändes även mindre än Kolmården. Men, nu har vi sett båda parkerna och det blir väl en runda till Kolmården när Bemi blir lite större och bättre kan uppskatta djuren.

Vi var inne en runda på nöjesfältet också men idag vann inte Mamma Mug varken megadaim eller megafruxo/pimpim/zoo. Besvikelse! Men Bemi fick åkt karusell med pappa.

En sväng in om badlandet blev det också. Jenny och Roger åkte lite rutschkanor och sedan skulle Bemi bada lite också men det var lite kallt så han var inte så glad.

Nu är vi hemma, Mamma Muh är lite trött. Jag vet inte om det beror på att jag fick ta lite Betapred mot mina inte så minimala myggbett i morse eller om det är hjärtmedicinen som spökar lite. Har haft en del hjärtklappning denna veckan och känner att det är tur att jag snart ska till doktorn igen. Jag fruktar dock lite för läkarebesöket eftersom jag misstänker att jag kommer bli inlagd igen. Medicinen funkar inte riktigt som den bör.

Nu är det snart matdags! Njut ni av bilderna nedan så hörs vi förmodligen när vi har kommit hem på lördag igen!







No comments: