Sunday, September 2, 2007

Sjuk igen

Trött liten kille vilar på pappas axel.


Bemi blev ju förkyld för en vecka sen drygt men vi tyckte att han var på väg att bli bättre. Vi skulle äntligen träffa Anden, Lotta och Hannes idag på en fika. Anden och Hannes har vi inte träffat sedan midsommar och Lotta inte sedan Bemis födelsedag så det var hög tid.


Vad händer då? Jo, Bemi var varm i morse när vi steg upp. Men nja, tänkte vi. Han har varit strulig hela natten, varit vaken jättemycket och i långa pass och snackat och haft sig. Lite täppt i näsan fortfarande när han ligger. Säkert det som gjort att han känns lite varm, att han varit aktiv ett tag redan....


Men, nej. Han hade/har feber. 38.5 hade han så det var bara att ringa till Anden och säga att vi inte kunde komma. Attans!!! Jag hade sett fram emot att träffa dem idag. Men det är bara att vänja sig. I med lite alvedon i Bemikroppen så var han piggare igen.


Nu har dock alvedonen slutat verka och det MÄRKS. Det är gnälligt här. Gissningsvis kommer han inte äta mycket till kvällsmat så vi får satsa på vällingen sen. Kanske var det så att detta var på G redan igår för han åt lite dåligt igår också, åt bara det som passade honom.


I morgon ska Roger vabba för första gången!! Premiärvabba. Så idag har han ringt och förvarnat sina kollegor. Eftersom jag bara jobbat en vecka och har en del liggande som jag måste få gjort var det bäst att Roger tog denna första vabbning. Fler lär det ju bli i rask takt känns det som.


I morgon måste jag försöka få tag i min läkare på kardiologen. Han skulle tingt mig i slutet av veckan men har inte ringt och på tisdag tar mina tabletter slut. Inte för att de hjälper tillfredsställande men de är bättre än inget. Måste ju ändå få veta hur jag ska göra, ska vi testa annan medicin, ska jag in på kontroll or what?


Nu får jag nog sätta mig soffan med min lille gnällfis.


1 comment:

fadern said...

Hej!

Hur är det med eran "gnällfis" idag då?