Thursday, September 20, 2007

Öroninflammation, halsfluss och några steg framåt

Jodå, jag fick allt stanna hemma med Bemi och har varit hemma hela veckan med en något kinkig Bemi som sovit dåligt på nätterna och skrikit vid varje måltid, mao ätit jättedåligt. Jag har tom mutat med glass men i går funkade inte ens det! Orsaken till hans kinkighet - öroninflammation. Vi var hos doktorn i tisdags och fick penicillin och knasig som Bemi är har han inget emot att ta den räliga sörjan....knäppis. Idag börjar vi skönja en förbättring.

Idag har vi dock varit hos doktorn igen - med mamma muh denna gång. Halsfluss på mig, dunderkur penicillin, 1 grams bautatabletter 3 gånger om dagen. Nåja, bara jag slipper det onda.

I förra veckan sa de på dagis att Bemi tagt några steg men vi har inte fått se det. Igår kom vi på ett trix att få honom att i alla fall resa sig upp själv utan att vi höll i honom. Han har en liten blå plaststol som vi satte honom på och sen satte vi gåvagnen på lämpligt avstånd och Bemi fattade galoppen och reste sig upp och tog 1-2 steg igår. Mamma har fortsatt hårdträningen idag och nu ikväll gav det betalt! Han gick 6 steg!!! Både han och mamma var mäkta stolta. Äntligen kanske det släpper för honom. Pappa Puh är dock inte hemma än så han vet inte och har inte sett det.

Sen efter det reste han sig upp och stod upp själv i 1-2 minuter utan att hålla i sig och han reste sig upp från mitt knä. Jag är så stolt (och lättad)!

Jag får se om jag går till jobbet i morgon. Jag har ju precis börjat poå penicillinkuren så jag lär ju inte må bättre i morgon men jag har en del att göra så jag borde gå....

Nu har jag en liten kille som står och rycker mig i brallan och pekar på soffan. Han vill mysa lite och sen är det dags att sova. Får se om pappa puh hinner hem och får träffa Bemi innan han somnar.

Jag kan resa mig upp själv mamma!


Jag står!!!!

1 comment:

Ivy said...

Vad kul att det lossnat för Bemi nu! Tråkigt att ni är sjuka... men då har ni fått lite "gå-tid" istället!

Ja, vi får se om L gör om det fler gånger, hon har försökt förr men hellre satt sig på rumpan ist. för att våga rätt ut. Vore skönt om hon är klar med att försöka gå före Thailand, eller till efter... Vet hur rastlös hon är precis innan hon ska påbörja en ny fas.

Tråkigt att det tar tid att hitta rätt medicinering för dig! Förstår att de måste ta det lite lungt så att det inte blir fel, men man vill ju att du ska må bra snart med hjärtat!