Monday, July 7, 2008

Utelek

I lördags fyllde vi en spann med vatten till Bemi och tog ut på baksidan. Han roade sig kungligt, endast iförd blöja, i över en timme. Mamma fick dock fylla på vatten i spannen ett par gånger... Under tiden som Bemi lekte kunde jag sitta i solen och läsa. Riktigt mysigt!

Benjamin plaskar...

Igår var vi i Dalby hos Caroline, Manne och Filip. Hela BB-maffian inkl pappor var samlade igår. Det var ända sedan oktober som vi alla träffades. Det blev mycket snack, grillat och barnen lekte jättefint. Det märks att de är "uppvuxna" med varandra.

Benjamin testar Filips cykel.


Benjamin vill gärna mysa lite med flickorna...

Idag har vi haft en ganska lugn hemmadag. Jag fick världens migränanfall i natt och trodde vi skulle bli tvungna att åka till sjukhuset. Så ont har jag nog aldrig haft och migränmedicinen är så klart slut här hemma. Jag har ju inte haft sådana här attacker sedan innan jag blev gravid med Bemi. Efter både ipren och panodil plus en kall handduk på huvudet släppte det onda. Men jag låg också och kved i 2 timmar. Fy f-n! Den smärtan går inte att jämföra med något annat. Roger och Bemi har cyklat ner till byn och handlat idag. Och sedan har vi varit ute en stund och lekt.

I morgon blir det dock lite mer organiserade aktiviteter. Jag och två andra mammor i BB-maffian ska ta med våra små till Folkets park i Malmö för lite lek, promenad och hästridning.

Alltid i farten...


Busar och öppnar grinden...


Pappa hjälper Bemi eftersom fötterna inte når ner till pedalerna.

1 comment:

Ivy said...

Vilka härliga bilder! Men tråkigt att migränet utløstes så hårt.

Inga direkta presenter idag, blommor och middag hela familjen "bara". När vi kommer till Örebro kommer vi att gå på spa tillsammans - jag vill gå på floating, massage och ansiktsbehandling - andreas vill ha massage och ansiktsbehandlingen - får se om jag får in honom i en tank :P