Sunday, July 27, 2008

Baddag

Idag har vi badat mest hela dagen. Eller i alla fall några av oss. Efter en stadig frukost a la Danmark (frukosten här är alltid mumsig och innehållsrik) begav vi oss på jakt efter en lämplig strand. Bortskämd som man är så var den inte helt till belåtenhet, den vi till slut bestämde oss för att stanna vid. Där var stenar en bit ut i vattnet och även på stranden. Eftersom jag känner mig lite ostadig på benen ibland, eller snarare lite osäker på vad jag klarar av och för att jag inte vill "skämma ut mig" och råka ramla valde jag att stanna på stranden. Jag kände dock på vattnet men Roger fick assistera mig in för jag halkade på stenarna och kom inte upp på stranden igen :o(

Men Bemi trivdes. Enligt gudmor Jenny var det nog en 19-20 grader i vattnet och hon badade mest hela tiden (vi är vana). Roligast tyckte Bemi det var att sitta och kasta sten...





Efter stranden åkte vi till den lilla matvaruaffären i Lögstör (inte mycket att hurra för) och införskaffade oss lite lunch. Sedan kände mamma muh att hon behövde vila lite så Bemi, Jenny, Andreas och Roger gick till lekrummet. Jag sov dåligt i natt och började få huvudvärk så efter lite kaffe blev det 1 timmes vila. Behövligt.

Sedan bestämde vi oss för att "trotsa reglerna" och gick till spa:et. Egentligen får man bara vara där efter kl 19 men själva spa:et stängde kl 14 idag söndag och där var alltså ingen som hade inbokade behandlingar. Efter kl på vardagar får man bada just för att då är spa:et stängt och där är inga kunder som utnyttjar poolerna. Så vi tänkte att det måste vara efter kl 14 idag ju...

Där är 30 grader i stora poolen och det var helt ljuvligt! Jag, Jenny och Bemi badade. Roger agerade fotograf. Det var alldeles lagom temp för mig och jag kände att jag kunde göra allt som jag kunnat innan, dvs jag märkte inte av hur tunga benen känns nu för tiden och allt var bara så lätt och skönt. Det var roligt att kunna leka med Bemi utan att känna mig hindrad av kroppen.

Sedan blev det lite bad i bubbelpoolen där Bemi intog chefsrollen över bubblornas vara eller icke vara. Behöver jag säga att Jenny och jag njöt?!

Ikväll hoppas vi på lite bättre service än den vi fick vid kvällsmaten igår. Vi har ju bokat inkl mat (2-rätters) och de hade dukat upp det som buffé igår men de var så dåliga på att fylla på i skålarna så man fick sitta och vänta på maten. Sedan var tex potatisen inte ordentligt kokta. Vi ger dem en ny chans idag, det var ett bröllop igår här så det tog kanske upp för mycket resurser, mer än de kalkylerat med. Är det lika dåligt idag kommer vi att klaga. Vi har trots allt betalt ganska mycket för vår vistelse och det ska vara ett 4-stjärnigt hotell...




No comments: