Tuesday, July 8, 2008

Folkets park

Idag har jag och vilde-Bill (Bemi) varit i Folkets park i Malmö. Vi mötte upp med Kajsa och Kornelia och Caroline och Filip. Givetvis hade vi inte vädrets makter med oss och Bemis regnkläder är kvar på dagis *suck*. Nåja, vi gjorde det bästa möjliga av det hela. Vi började med lite gunga och lek på lekplatsen medans själva tivolit öppnade upp...

Bemi leker med Kornelia. Jag har "suddat" Kornelia för säkerhets skull.


Och så klättrade Bemi lite...

Sedan gick vi bort för att kolla om hästarna vaknat för dagen och det hade de. Alla barnen hann med två turer med hästen var. Bemi verkade njuta av ridturen för han nynnade och stängde ögonen. Det såg så härligt ut. Han riktigt gunga med i hästens rörelser.


Allra goaste Kajsa erbjöds sig att gå med Bemi första rundan så att jag kunde fotografera Bemi.



Bemi och den lilla hjälmen...

Bemi har ju en tendens att sticka iväg väldigt snabbt och idag fick jag lite vatten på kvarnen att vi MÅSTE passa honom. I och med att han är så social och orädd skulle han lätt kunna följa med främlingar. När vi ätit lunch gick barnen upp på dansgolvet och Bemi hittade en äldre kvinna som satt vid dansgolvet som han "flörtade" med. Ett tu tre hade han sprungit runt staketet och bort till henne, skulle upp till henne och kvinnan var på väg att lyfta upp honom i knät och ville ge honom dricka från sitt glas. Stopp där!!!! Jag sa att vi har egen dricka borta vid vårt bord tack men hon hävdade ändå att han var törstig och hennes glas var orört. Hur kan man bara göra så? Vad tänkte kvinnan? Lyfta upp någon annans barn och propsa på att han skulle dricka från hennes glas?

Usch! Jag blev så illa till mods och rädd för vad som kan hända om vi inte har ögonen på honom. Det är så lätt att han försvinner, man vet inte vem som rör sig där ute i samhället. Jag skulle inte överleva om han försvann *mamma ryser*.

Så, alla ni släktingar som läser här - ni MÅSTE passa på Bemi och hålla noggrann koll på honom om ni passar honom. Lita inte på att han stannar där ni är för det gör han inte. Han är snabbare än blixten.

Vi i BB-maffian avslutade i alla fall dagen med en tur i veteranbilarna. Bemi ville gärna åka mer men mamma visste att en viss liten kille var väldigt trött så vi bestämde oss för att åka hem. Han hade aldrig somnat i vagnen där, det fanns för mycket att titta på. Mycket riktigt, han slocknade nästan direkt i bilen. Nu sover han där uppe och jag ska passa på att pyssla lite.


2 comments:

Ivy said...

Hrm, kanske samma gamla tant som stoppade choklad i Louisas mun när hon var 7 månader och vi var på tåget till Sverige?!

Det finns så många människor som inte riktigt tänker till, man blir ju helt ställd att sånt sker!

Nu är dem verkligen i "kuta iväg åldern"... *flås*

Ivy said...

Ja, de är supertuffa, tyvärr håller inte A med om att den har en plats hos oss.... *suck*

De är grymt bra, skøn material som är lätt att hålla rent och kulorna håller sin form - säcken säckar inte ihop!

Jag bara tänker på min rygg - vad skønt att få sjunka ner där!