Tuesday, July 1, 2008

Efterrätt är gott...

Roger är på fest för en kollega som har slutat. Bemi och jag mös till det med kycklingkorv och hemmagjord potatissallad. När jag frågade om vi skulle ta en efterrätt också blev svaret så klart ja... Vi hittade supergoda chokladpuddingar på Netto igår. Thompa, du får snabba dig hit och besöka oss om där ska vara några kvar till dig....*ler*. Idag fick Bemi en egen chokladpudding, så nu är mamma nog poppis här hemma - i alla fall tills vi ska borsta tänderna efter dagens sockerintag.


Idag har vi varit och införskaffat diverse nödvändigheter på Svågertorp. Vi passade även på att gå in om Bauhaus och kolla in kakel och klinker och drömma lite. Farmor har varit och tittat på ytterligare en bostadsrätt så nu är det uppåt i berg-och-dalbanan. På fredag skulle de höra ifrån säljarna igen. Detta är väl tredje turen uppåt i karusellen så vi får väl se om det blir nedgång igen eller om vi stannar här uppe och det faktiskt blir flytt av denna gång...

Vi hittade i alla fall en del kakel och klinkers som vi skulle kunna tänka oss. Roger och jag har ganska lika smak så det ska nog gå smärtfritt att bestämma när det väl är dags...

Jag börjar känna att det är dags för en annan vagn till Bemi. Vår carena-vagn är bångstyrig och jag gillar inte de där små hjulen. Tycker den är svår att svänga med och det känns i handlederna på mig. Jag skulle vilja ha en "vanlig" sulky, typ Brio Race tror jag den heter. Men Roger tycker att det är onödigt, vi har ju tre vagnar redan. Men det är inte han som har ont i handlederna av vagnen... De vagnar vi har är den jag beskrev ovan, den andra är en ännu enklare, plastig sak som enbart duger till att transportera junior från huset till bilen. Där är inte ens liggmöjligheter på den. Sen har vi den stora, klumpiga som vi bara har till promenader här hemma omkring, den stora som tidigare var liggvagn. Den är klumpig att packa in i bilen så det gör vi aldrig numera när han kan sitta i en enklare vagn. Vi får väl se hur det blir...


Bemi gillar ju att städa och ville gärna städa när vi var i affärerna idag så fort han såg en sopborste....

1 comment:

Ivy said...

OM ni skulle slå till med en vagn så kan jag iaf tipsa om Maclaren XLR - superduper vagn - om det är en enkel, lätt, stabil vagn. Denna går upp till 25 kg, liggläge (5st lägen), extra benlängd osv osv... den är bara helt suverän. Har ju tålt det mesta under det gångna året- longtailbåtar och sandstränder, långa flygresor, tåg och tja... ett aktivt vagnliv helt enkelt. Babyland säljer dessa.

Nu ska jag førsøka få filmerna på Bemi att fungera!