Wednesday, July 23, 2008

Djurpark och barnfritt

Idag har vi varit i Ystad på zoo tillsammans med min pappa och Gunilla. Bemi älskar ju djur så det var en lyckad utflykt. Många fina djur och roliga att fotografera. Bilder kommer längre ner.

Men höjdpunkten för Bemi var ändå att få sitta bakom ratten i morfars husbil. Bemi ÄLSKAR bilar av alla de slag och då en bil man tom kan sova i är ju hur häftigt som helst.

Sedan körde vi med pappa och Gunilla ner till campingen till i Trelleborg och grillade lite korv. Och sedan blev Bemi kvar där nere och sover just nu i husbilen!! Snacka om lycka. Pappa sa att det tog inte många minuter innan han sov. I husbilen finns ju dessutom hans favorit - morfars vovve Py. Det blev många gosestunder hos Py idag.

I morgon ska vi till Rogers kollega på lunch och sedan hämtar vi Bemi och pappa och Gunilla följer med oss hit och äter kvällsmat och sedan sover de en natt till i Trelleborg innan de åker hem igen.

Här hemma är det mycket pyssel inför husköpet. Lånet är så gott som beviljat nu när vi faxat in intyg om min nya lön. Roger och jag skriver lite inbördes papper, så som testamente och sånt skoj. Och så är det lagfarter, köpebrev och sånt dära. Men det överlåter jag till Roger.

Själv surfar jag runt och drömmer om fina inredningssaker som jag vill ha i huset sedan när vi renoverat lite. Jag har hittat många fina bloggar som har inredningsdetaljer som jag gillar. Jag har lagt in länkar här bredvid till lite roliga sidor. I inflyttningspresent vill jag ha fina saker från Charlotte Trend, tex stora uppläggningsfat och skålar. *drömmer*

Jag får nog ta och surfa runt lite nu på ovan nämnda sidor...

Förresten så har Roger redan införskaffat kakel till golvet på lilla toaletten. 89 kr/kvm, har kostat 259 kr/kvm - fynd. Det blir mörkgrått på golvet och vitt på väggarna.

Bemi och morfar tittar på lemurer.


Såna här alltså.


Påminner mig om Trisha så jag var tvungen att ta en bild.


Denna bröstade upp sig rejält när Oscar mopsade sig lite...


Söt liten zebraunge född i maj.


Inte så samarbetsvillig apa - vände rumpan till.


Fin pippi.


Bemi på campingen med Hugo i högsta hugg. Hugo fick följa med för att vara säker på att det skulle gå bra att nanna i husbilen.


Kolla in stilen!

1 comment:

Anonymous said...

Härliga bilder!

Klart att det är inredningtankar som snurrar, kul att få göra huset precis så som ni vill ha det!


Ja, jag klippte mig i Sigtuna - klippte mig för 5 veckor sen ganska så likt som nu... men det är inte alltid som man fastnar på bild. :P

Ivy