Friday, February 29, 2008

Lite positivt

Ja, ibland är det kanske bäst att vara negativ....

De ringde från kardiologen igår eftermiddag och sa att ultraljudet såg bra ut. Inga konstigheter. Så, då var det väl de som kollade fel, sa fel eller var klumpiga....eller nåt.....
Nästa gång ska jag i alla fall be dem hålla tyst under undersökningen för det stressar upp mig ännu mer om de antyder saker som sen inte stämmer.

Men den medicinen jag tar nu hjälper inte alls. Eller hjälper dåligt i alla fall. För att göra det enklare att referera till mina olika mediciner som jag tagit ska jag lista dem här och när jag tagit dem....Jag pratar ju så mycket om olika byten av mediciner och sånt.

Juli - augusti 07: Seloken Funkade dåligt, tog inte bort extraslagen och jag blev jättedålig i magen av dem.
Augusti - oktober 07: Emconcor Funkade dåligt, tog inte bort extraslagen speciellt bra
Oktober 07 - Februari 08: Sotalol Funkade relativt bra på hjärtat, tog bort många av extraslagen men gav mig biverkningar som extrem trötthet och frusenhet
Februari 08: Tambocor Funkade bra på extraslagen men gav mig grymma biverkningar i form av hjärtrusning, huvudvärk, darrighet och yrsel. Sattes ut efter några dagar.
Februari 08: Emconcor Funkar inte på extraslagen, sänker eventuellt pulsen något.

Ja, som ni ser så har jag testat en del mediciner mot en och samma sak. Innan tyckte jag inte att Sotalolen hjälpte mot extraslagen. Men jo, det kan jag säga att den har gjort. Jag märker skillnaden nu när jag tar Emconcor igen. Den hjälper i stort sett inte alls mot extraslagen, i alla fall inte den dosen jag tar nu. Det känns precis som om jag har glömt bort hur överjävliga extraslagen kan vara. Kanske bra det, att man förtränger...

Jag hade grymma extraslag när jag la mig igår, Roger kunde känna på min puls hur oregelbunden den är när extraslagen håller på. Och då handlar det inte om några enstaka extraslag utan de håller på konstant. Och när jag vaknade i morse var det fortfarande igång och nu, mer än 2 timmar efter att jag tagit tabletten har jag fortfarande extraslag. Jag är så anfådd och mår så illa av det så jag vet knappt vart jag ska ta vägen.

Men det är ju bara drygt ett år tills jag blir av med det *hjälp*. Hoppas jag kan få gå före i kön en aning så jag inte behöver vänta ett år....

Bara en liten hälsoupdate....

1 comment:

Anonymous said...

Hej,

Vet inte o du har kvar denna blogg. Men jag googlae på medicinen tambocor och hamnade på din sida.Av nyfikenhet.

Själv lider jag av arytmi och är 27 år gammal, skall på onsdag sättas in på tambocor. Men man blir rädd av alla biverkningar. Har provat metoprolol som är betablockare och dne hjälper lite, hade enorma hjärtklappningar innan o de har försvunnit lite.

Såg att du hade fått hjärtrusningar av dom?

Hoppa på svar =)