Friday, February 8, 2008

Jag ÄLSKAR min son

Jag ÄLSKAR verkligen Bemi mer än allt annt. Lite extra (om det går att älska honom mer?!) älskar jag honom när han är så här duktig som han varit ikväll.

I några veckor nu har Bemi krånglat REJÄLT med maten. Han har gallskrikit sig igenom varje måltid, gröt och kvällsmat. Vi har haft världens cirkus här hemma och det har skapat en del irritation i hushållet. Tjena, tänkte jag. Själv med honom och cirkusen ikväll. Nåja, han får samma mat som mig för han äter den ju ändå inte så varför göra något annat till honom. Jag testade dock att ge honom maten på en tallrik som liknade min ifall det är det han protesterar mot - sin blåa skål som markant skiljer sig från våra vita (han är ju stor pojke nu och äter med gaffel så en sån sak kan han säkert haka upp sig på....).

Jag skulle i alla fall ha klyftpotatis, elefantöra och bearnaisesås. Så jag delade lite och la i hans skål och vips var det slut. Han bara vevade in maten i munnen och sen sköt han bort skålen mot mig och pekade på min tallrik - jag skulle dela mer till honom. Han åt upp även en andra omgång och skulle ha ännu mer!!!

Man skulle kunna tro att det var Alla Hjärtans Dag idag och han tänkte ge mig det i present...

Nu börjar dock min älskade prins bli trött. Han säger "bappe" och "bompa" så vi får väl gå och ta en napp och titta lite på Bolibompa innan han ska sova!!

1 comment:

Roger Funhagen said...

Pappa pussar på er från Sthlm.